سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36611
|
00:53 - 1398/04/06
نسخه چاپی

کاروانی از جبهه ها می آید؛

جزییات مراسم تشییع شهدای گمنام در ایلام

جزییات مراسم تشییع شهدای گمنام در ایلام
مدیرکل حفظ آثار نشر و ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: تشییع و تدفین هشت تن شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه هفته آتی در مرکز استان برگزار می شود.

به گزارشايلام بيدار، "محمدرضا شرف بیانی"، مدیرکل حفظ آثار نشر و ارزش های دفاع مقدس ایلام در جلسه هماهنگی تشیع و تدفین شهدای گمنام استان ایلام اظهار داشت: پیکر پاک این شهدای گرانقدر روز جمعه ساعت ۶ صبح با استقبال مسئولان استان وارد فرودگاه ایلام می شود.

وی افزود: در شب شهادت امام جعفرصادق (ع) پیکر شهدا در آئین شبی با شهدا مهمان مسجد امام جعفرصادق (ع) در منطقه حد فاصل میدان خیام و انقلاب خواهند بود.

شرف بیانی با ذکر این نکته که همواره تشییع شهدا از محل میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام واقع در بلوار جنوبی امام برگزار می شد، یادآور شد: اما این بار برخلاف روال سابق ۹ تیرماه مراسم تشییع شهدا از میدان میلاد تا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس واقع در میدان دفاع مقدس صورت می گیرد.

وی گفت: این آئین ساعت هشت و نیم صبح روز یکشنبه با حضور اقشار مختلف، خانواده های ایثارگران و شهدا، کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار می شود و حضار پیکر شهدای عظیم الشان را تا محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مشایعت می کنند.

وی گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده برخلاف همیشه که شهدا بر روی دستان مردم تشییع می شد، امسال پیکر شهدا بر روی سه دستگاه خودرو جانمایی می شوند و تشییع به صورت کاروانی انجام می گیرد.

شرف بیانی در ادامه با تشریح وظایف دستگاه های مختلف مشارکت کننده در این آیین معنوی، پاکسازی و آب پاشی مسیر تشییع، اِلمان سازی و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، ایجاد ایستگاه صلواتی توزیع آب یا شربت خنک برای تشیع کنندگان در طول مسیر با توجه به گرمای هوا، فضا سازی محیطی متناسب با شهدا، و ... را از جمله مواردی محوله به دستگاه های مختلف برای برگزاری کیفی تشیع شهدا برشمرد.

وی از دستگاه هایی چون هلال احمر، علوم پزشکی و سپاه خواست نسبت به تدارک هشت دستگاه آمبولانس برای انتقال پیکر شهدا از فرودگاه به محل تشیع و سپس به مناطق محل تدفین در شهرستان های مختلف همکاری داشته باشند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ۲ تن از این شهدا در بخش میمه زرین آباد دهلران، ۲ تن در سه راهی جندالله در مسیر ایلام – صالح اباد، ۲ تن در شهر مهر ملکشاهی، یک نفر در دانشگاه آزاد واحد ایلام و یک نفر نیز در محوطه باغ موزه دفاع مقدس تشیع می شود.

این شهدا در عملیات های کربلای ۶، تک ایضایی ولفجر هشت و رمضان در داخل خاک عراق و در مناطق شرق بصره، فاو و جزیره بوارین شناسایی و تفحص شده اند.

همزمان با استان ایلام آئین تدفین شهدا در ۱۰ استان دیگر نیز برگزار می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب