سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36601
|
00:03 - 1398/04/05
نسخه چاپی

امام جمعه مهران مطرح کرد؛

ایجاد تحولات بنیادی در قوه قضائیه با ورود آیت الله رئیسی

ایجاد تحولات بنیادی در قوه قضائیه با ورود آیت الله رئیسی
امام جمعه مهران گفت: با وجود همه اتهامات و هجمه های دشمنان داخلی و خارجی اما رییس قوه قضایی تحولات خوبی در این قوه به وجود آورد.
حجت الاسلام والمسلمین سید "عبدالله امینی"، امام جمعه مهران در گفتگو اختصاصی باایلام بیداراظهار کرد:وجود حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در راس قوه قضاییه افتخاری برای نظام و کشور است ایشان از خادمین امام رضا علیه السلام بودند و توانستند ریاست قوه قضاییه را به دست بگیرند.
وی افزود:اتهامات ناجوانمردانه ای به ایشان از طرف دشمنان داخلی و خارجی می‌زدند و حتی برخی افراد به ایشان تهمت جلاد میزدند و نسبت دادن که اگر مسئولیت به ایشان سپرده شود بین زن و مرد دیوار کشیده می شود.
امام جمعه مهران تصریح کرد: اما با محبوبیتی که ایشان در بین مردم داشتند سکاندار قوه قضایی شدند و تحولات بنیادی عمیقی را در قوه قضاییه ایجاد کردند.
حجت الاسلام امینی اضافه کرد: اگرچه سیستم قوه قضاییه پاک است اما حجت الاسلام رئیسی با یکسری فساد های فردی در قوه قضایی برخورد کرد.
 وی ادامه داد: قوه قضاییه اگرچه از نظر سیستمی پاک است اما ناپاکی فردی وجود دارد به هر حال در هر جایی و نهادی و ارگانی ناپاکی فردی وجود دارد.
 امام جمعه مهران یکی از کارهای قابل تامل حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دوران ریاست قوه قضاییه را ارائه گزارش مالی در پایان سال عنوان کرد و گفت:  ارائه گزارش مالی در پایان سال از جمله مواردی است که به جهت آن در گذشته قوه قضاییه را  تخریب می‌کردند در حالی که حساب های کاملا حقوقی بوده است.
وی ادامه داد: اجرایی کردن قانون ارائه لیست اموال مسئولان که  در گذشته این قانون وجود داشت اما متاسفانه مسئولان بر این قانون تمکین نکردند در صورتی که اموال مسئولان باید شفاف در معرض دید عموم قرار گیرد .
حجت الاسلام امینی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که به خوبی انجام گرفت و متاسفانه طی سال های گذشته به آن دامن زده بود اجباری کردن چادر برای متهمان بود که باید با بالاترین ارزش اسلامی متهم را در دادگاه حاضر کرد.
وی تصریح کرد: اما خوشبختانه حجت الاسلام رئیسی قانون چادر پوشیدن متهمان در دادگاه را لغو کرد، چادر حجاب برتر است و نباید متهمانی که آلوده به فساد هستند در دادگاه ها از چادر استفاده کرد.
 امام جمعه مهران برگزاری دیدارهای سرزده مردمی نیز از کارهای خوبی رییس قوه قضاییه برشمرد و گفت:  بسیاری از مردم گرفتار هستند و نمی توانند مستقیم خود به دستگاه قضا مراجعه کنند اما دیدار سرزده و دسترسی به رییس قوه قضاییه مردی بودن او را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: باید  نمایندگان ایشان و روسای دادگستری با مردم هم ارتباط داشته باشند و همه باید وقت و زمانی برای مردم بگذارند.
حجت ااسلام امینی افزود: مبارزه جدید دادگاه ها با مفاسد اقتصادی بسیار مهم است و هر جا که گلوگاه صادرات و واردات باشد قطعاً مفاسدی هم هست و باید با مفاسد رانت خواری مبارزه و آن باندها را متلاشی کرد.
 وی در پایان با تقدیر از تلاشهای دادگستری مهران در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: از دادگستری شهرستان مهران به جهت تلاش در مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری تقدیر و تشکر می کنم دادگستری مهران کم نظیر ترین دادگستری در استان ایلام می باشد.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب