سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36583
|
07:50 - 1398/04/03
نسخه چاپی

گزارش؛

هشدار آب در هلیلان/ لزوم حل مشکل آب در روستاهای چرداول

هشدار آب در هلیلان/ لزوم حل مشکل آب در روستاهای چرداول
مشکلات تامین آب شرب روستاهای شهرستان چرداول باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار، آب این مایه ی حیات امروزه به یک ضرورت لازم برای زندگی تبدیل شده که در برخی از مناطق کشور از دسترسی به آن محروم هستند.

در شهرستان چرداول مشکل آب به رغم بارندگی های امسال همچنان پابرجاست ودر مناطق مختلف شهرستان به خصوص در فصل تابستان شاهد قطع و وصل های مکرر آب آشامیدنی هستیم که با مدیریت صحیح می توان با این معضل مبارزه کرد.

وقتی صحبت از کمبود ها به میان می آید نام هلیلان می درخشد ودر اقدامی جالب شاهد شنیدن صدای «آژیر آب» دراین منطقه هستیم.

این صدای آژیر جنگ نیست این صدای آژیر آب,که هفته هاس قبل از فرا رسیدن گرمای تابستان در اکثر روستاهای هلیلان به صدا درآمده.

جلیلیان از اهالی هلیلان در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:یکی از مصوبات سفر استاندارمحترم به هلیلان تامین آب شرب روستاهای داجینوند هلیلان بود که متاسفانه هنوز هیچ اقدامی انجام نگرفته و مردمان این بخش در میان بی تدبیری آبفار استان روزهای و ساعتهای سختی را می گذرانند.

 وی افزود:این اطلاعیه هربارپس از48ساعت قطعی آب توسط اهالی از بلندگوی مسجد  پخش میشود-زمانی که هر70 خانوار45دقیقه می توانندآب ببرند.

آبفار روستایی ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد:شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام براساس وظيفه ذاتي خود در سنوات قبل كار خط انتقال و مخزن ذخيره اب را در منطقه به پايان رسانده و درحال حاضر منبع تامين آب كه در حدود كرمانشاه مي باشد آبدهي لازم را نداردو براساس دستورالعمل هاي فني نياز به كف شكني  يا حفر چاه يدك در مجاورت چاه موجود قلعه ترك دارد.

در سال قبل طبق دستورات مكرر استاندار محترم اب و فاضلاب روستايي اقدام به برگزاري مناقصه در سه مرحله و انتخاب پيمانكار نموده كه متاسفانه با مخالفت مردم روستاي محدوده چاه مذكور مواجه گشته كه در جهت رفع معارض جلسات متعددي با حضور مدير عامل ابفار ايلام و كرمانشاه فرماندار چرداول و اسلام آباد در فرمانداري اسلام اباد برگزار گرديد.

شركت اب و فاضلاب روستايي استان ايلام در جهت حقوق حقه اهالي محترم و شريف روستاي مجتمع داجيوند اقدام به خريد زمين در محدوده كرمانشاه نموده كه در مراحل پاياني اخذ مجوز حفاري از آب منطقه اي كرمانشاه هستيم كه انشالله با دعاي خير مردم و  با اخذ مجوز و آمادگي پيمانكار بتوانيم در حداقل زمان ممكن مشكل تامين اب روستاهاي حوزه را مرتفع نمائيم.

لازم به توضيح است متاسفانه در محدوده روستاهاي مذكور حسب بازديد و نظر كارشناسان آب منطقه اي ايلام فاقد اب زير زميني مي‌باشد.

البته هلیلان نمونه یکی از مناطق دارای مشکل آب در شهرستان چرداول است که امیدواریم اینگونه مشکلات هرچه سریعتر حل شود.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب