سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36568
|
07:41 - 1398/04/01
نسخه چاپی

جانشین هماهنگ کننده ناجا:

استقبال زائران از مرز مهران بیشتر است

استقبال زائران از مرز مهران بیشتر است
جانشین هماهنگ کننده ناجا گفت: امسال باتوجه به پیش بینی های انجام شده اربعین از شرایط خاص و با افزایش جمعیت شاهد خواهیم بود.

به گزارشايلام بيدار، جانشین هماهنگ کننده ناجا در شست کمیته زیرساخت اربعین که در پایانه مهران برگزار شد، گفت: زیر ساختها مهیا شود تا چالش های سال گذشته پیگیری و برای رفع انها تلاش کنیم.

سردار فتحی زاده افزود: به سمت گرما می رویم و برای تنظیم امنیت و نیز محدودیت طرف عراقی جمعیت را در ساعاتی ناچاریم متوقف کنیم  .

جانشین هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد :پیش بینی میکنیم از اوایل مهرماه حدود سه ماه دیگر کنگره اربعین آغاز و با توجه به محدودیت منابع باید اولویت ها را مشخص و انجام دهیم.

سردار فتحی زاده افزود: یکی از چالشهای ما در سال گذشته پایانه برکت بوده وباید ورودی و خروجی آن را درست کنیم.

فرمانده قرارگاه انتظامی اربعین ناجا (قرارگاه امام علی (ع)) ادامه داد:همه پای کار هستند پیس بینی افزایش جمعیت و این مرز برای بالای دو میلیون نفر اماده کنند یکی از نکات حمل و نقل عمومی و تردد خودرو شخصی افزایش یابد و حجم خودرو های شخصی به شهرستان بیشتر شود  که به امنیت در مسیر و محل استقرارشان نیاز است باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

سردار فتحی زاده اضافه کرد: برای مسولین نظام تامین امنیت خط قرمز است و کارهای اجرایی پیوست امنیت انتظامی داشته باشد در نقاطی که جمعیت متوقف می شوند باید خدمات کامل به زایران داده شود.

وی گفت: برای ما تامین از موضوعهای اساسی است برخی زمینها الوده به مین است نیاز به کنترل و انسداد دارد انسداد فیزیکی کامل شود که امنیت زایر به خطر نیافتد ایجاد سایه بان و ایمن سازی مهران به ایلام اهمیت دارد.

به گفته فرمانده قرارگاه انتظامی اربعین ناجا در اربعین ۳۰هزار نیرو اعزام که بیش از ۵۰درصد این تعداد  وارد منطقه مهران می شوند.

وی در پایان اظهار کرد: سال گذشته یکی از بهترین سالها در زمینه امنیت و اجرای بهترین سال بوده است که کشور مقابل از ما تشکر کرد. امسال هر کاری در دست ما بیاید کمک میکنیم

کرمی معاون استاندار ایلام نیز گفت:دستگاه های اجرایی به گونه ای برنامه ریزی کنند تا قبل از اربعین کارهای زیرساختی به اتمام برسد .

وی افزود:امسال ساخت حدود ۱۰ هزار متر در محل گیت های خروجی و محوطه قرنطینه و ساخت ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در محوطه پایانه و علاوه بر آن احداث سرویس های بهداشتی در پایانه برکت پارکینگ اربعین در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای آسفالت کمربندی غربی انجام گرفته و جدا سازی ورود و خروج در پایانه برکت که از مشکلات این پایانه در سال گذشته بود در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد