سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36554
|
13:00 - 1398/03/29
نسخه چاپی

با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان انجام گرفت؛

رونمایی از پرتره سردار شهید "علی غیوری زاده" در ایلام

رونمایی از پرتره سردار شهید "علی غیوری زاده" در ایلام
در مراسمی با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از پرتره سردار شهید «علی غیوری زاده» اثر استاد صادق اکبری با عنوان میهمان حسین (ع) رونمایی شد.

به گزارشايلام بيدار، در این مراسم که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد، اثر نقاشی پرتره سردار شهید علی غیوری زاده اثر استاد صادق اکبری با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان رونمایی شد.

«جمال شاکرمی»، در این مراسم، بابیان اینکه غیوری زاده تاآخرین‌نفس در مهران از کیان اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به قول شهید که گفته بود تا من زنده‌ام اجازه عبور یک تانک بعثی را نمی‌دهم و باید گفت که شهید غیوری زاده کابوس نیروهای عراقی در خط مقدم مهران بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بابیان اینکه شهید غیوری زاده با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) باروحیه دلاوری که داشت از یک فرد ساده از عشایر غیور استان به یک فرمانده دلیر در خط مقدم تبدیل شد که دشمنان بعثی از نام این شهید بزرگ ترس و واهمه‌ای عجیب داشتند.

وی یادآور شد: شهید علی غیوری زاده، به‌تنهایی یک لشکر در مقابل دشمن بود و آرامش خاطر فرماندهان را فراهم می‌کرد و امروز نیز لازم است که با ابزار و ظرفیت هنر، یاد و خاطره این شهیدان در جامعه زنده نگاه داشته و نسل جوان با صبر و شجاعت و دلاوری شهیدانی مانند غیوری زاده بیش از گذشته آشنا شوند.

شاکرمی، با تقدیر از برگزاری چنین برنامه‌های در راستای زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب و هشت سال دفاع مقدسی، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کرد و هنرمندان در این راستا نقش مهمی بر عهده‌دارند.

در پایان این مراسم، از تابلو و پرتره شهید «علی غیوری زاده» با حضور سرهنگ جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام رونمایی و از فعالیت‌های هنری و فرهنگی استاد صادق اکبری با اهدای لوح تقدیر شد.

گفتنی است، سردار شهید «علی غیوری زاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش ملکشاهی در استان ایلام به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمؤمنین (ع) ایلام را عهده‌دار بود و در عملیات والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت و در سال 1367 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد