سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36550
|
07:51 - 1398/03/29
نسخه چاپی

آزمون سراسری ۹۸ در ایلام از دریچه آمار؛

بیش از 15 هزار داوطلب ایلامی در کنکور امسال شرکت دارند

بیش از 15 هزار داوطلب ایلامی در کنکور امسال شرکت دارند
در آزمون سراسری سال ۹۸، ۱۵۰۸۰ داوطلب متقاضی ورود به دانشگاه در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۲۸۷ زن و ۵۷۹۳ مرد می باشند.

به گزارشايلام بيدار، "محمد علی اکبری"، رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۹۸، ۱۵۰۸۰ داوطلب متقاضی ورود به دانشگاه در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۲۸۷ زن و ۵۷۹۳ مرد می باشند.

وی به میزان مشارکت داوطلبان به تفکیک شهرستان اشاره و بیان کرد: در شهرستان های استان به ترتیب ایلام ۶۶۰۰ ، دره شهر ۱۹۵۱ ، آبدانان ۱۴۸۹ ، چرداول ۱۳۹۳ ، ایوان ۱۲۷۵ ، دهلران ۱۲۵۳ ، ملکشاهی ۳۸۹ و مهران ۳۸۹ نفر در رشته های پنجگانه کنکور سراسری ثبت نام کرده اند.

دکتر علی اکبری بیشترین تعداد داوطلب شرکت کننده را مربوط به رشته علوم تجربی با ۹۴۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: رشته علوم انسانی ۲۴۹۳ ، ریاضی فیزیک ۱۰۲۱ ، زبان های خارجی ۱۵۳۲ و رشته هنر ۵۶۳ نفر داوطلب در استان دارند.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه آزمون سراسری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می شود، اضافه کرد: داوطلبان رشته های علوم انسانی و ریاضی صبح پنجشنبه و رشته هنر در بعدازظهر همان روز، همچنین داوطلبان رشته علوم تجربی در صبح جمعه و رشته زبان های خارجی در ظهر همان روز در کل شهرستان های استان و همزمان با سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

آزمون سراسری در استان در ۱۲ حوزه امتحانی شامل ۹ حوزه آموزش و پرورش و سه حوزه شهر ایلام در دانشگاه ایلام ، پیام نور و باختر برگزار خواهد شد.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد