سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36549
|
07:44 - 1398/03/29
نسخه چاپی

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام :

زیرساخت های گردشگری سد کنگیر توسعه می یابد

زیرساخت های گردشگری سد کنگیر توسعه می یابد
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از پیشرفت ۶۵ درصدی زیرساخت های گردشگری سد کنگیرایوان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالمالک شنبه زاده"، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته به سد کنگیر عملیات زیرساخت در قالب محوطه سازی، فنس کشی و بهسازی جاده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی نقش مهمی در جذب گردشگران دارد، افزود: این طرح با حجم کل سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم هشت نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم ۱۲ نفر به بهره‌برداری رسیده و مساحت آن سه هکتار است.

شنبه زاده یادآور شد: فاز اول مجتمع تفریحی گردشگری (دهکده آبی کیان) حاشیه سد کنگیر شهرستان ایوان در سال ۱۳۹۶ و فاز دوم آن سال گذشته افتتاح شد.

به گفته وی، سکوی بزرگ اسکله برای بازی‌های آبی، پارکینگ، آلاچیق، کمپینگ گردشگری از جمله امکانات این مجتمع است.

اجرای سد خاکی مخزنی کنگیر در بخش زرنه واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان ایوان با ۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دریاچه، ۴۲ متر بلندی و ۷۴۰ متر طول سال ۷۵ آغاز شده است.

سد کنگیر علاوه بر تامین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز روستاهای اطراف، آب مورد نیاز بخش کشاورزی اراضی پایین دست سد را به میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار تامین و نقش زیادی در توسعه باغات و اراضی کشاورزی و نیز افزایش اشتغال زایی منطقه دارد.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب