سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36513
|
00:14 - 1398/03/26
نسخه چاپی

نماینده استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

مواضع رهبری در دیدار با آبه آگاهانه و شجاعانه بود/ منطق مقاومت، کلید پیروزی

مواضع رهبری در دیدار با آبه آگاهانه و شجاعانه بود/ منطق مقاومت، کلید پیروزی
نماینده استان ایلام در مجلس گفت: صداقتی در رفتار آمریکاییها وجود ندارد، مواضع رهبری کاملا آگاهانه، شجاعانه و با علم و آگاهی و اشراف اطلاعاتی و نگاه به جلو اتخاذ شده است.

"سلام امینی"، نماینده استان ایلام در مجلس در گفتگو باایلام بیدارگفت: ترامپ از برجام خداحافظی کرد و یکجانبه عهدنامه بین المللی را ترک کرد که این اقدام وی بازتاب زیادی در رسانه های دنیا و افکار عمومی داشت.

وی اظهار کرد: ترامپ دوباره جمهوری اسلامی ایران را دعوت به مذاکره می کرد و از طرف مسئولین ما مذاکره برای مذاکره رد شد و چهره آمریکا برای افکار عمومی روشن تر گردید.

امینی افزود: انواع و اقسام تحریم ها علیه ما در دو فاز اجرا کردند و جنگ اقتصادی تمام عیار برای ما به راه انداختند.

نماینده استان ایلام در مجلس گفت: با مقاومت جمهوری اسلامی، آمریکا از شروط خود جهت مذاکره با ما عقب نشینی کرد و نخست وزیر ژاپن اعلام وساطت کرد و موضوع را مطرح نمود.

وی با اشاره به صراحت گفتار مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن گفت: با صراحت گفتار مقام معظم رهبری چیزی برای توضیح نماند و فرمودند ما مذاکره نمی کنیم چون اعتماد نداریم، قبلا مذاکره کرده ایم و نتیجه اش چنین شد.

امینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری خیلی صریح و روشن جواب نخست وزیر ژاپن را دادند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صداقتی در رفتار آمریکاییها وجود ندارد لذا در این شرایط مذاکره اصلا به صلاح نیست و مواضع رهبری کاملا آگاهانه، شجاعانه و با علم و آگاهی و اشراف اطلاعاتی و نگاه به جلو اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: مذاکره ما با آمریکا مذاکره دو استراتژیک در مقابل هم است، آنها یک تفکر لیبرالیسم کدخدا مابانه دارند و می خواهند کسی حرف روی حرفشان نزند که خیلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مطیع آمریکا هستند و آمریکا آنها را گاوشیرده خطاب کرده که هم گاو هستند و هم شیرده.

امینی با اشاره به استراتژیک و گفتمان انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی یک استراتژیک متفاوت دارد و انقلاب اسلامی یک ایده و گفتمان جدید در مقابل آمریکایی ها دارد، فلسفه چشمگیر جمهوری اسلامی مقابله با ظلم است.

نماینده استان ایلام در مجلس اذعان کرد: عربده کشی آقای ترامپ و کشور آمریکا برای ما قابل قبول نیست، این عربده کشی حاصل سیاست و استراتژیک کشور آمریکا است و اگر اقدامی از سوی هرکشوری علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد قطعا با ضربات چند برابر دندانشکن مواجه خواهد شد.

وی به کلید واژه منطق مقاومت اشاره کرد و افزود: ما در این مواقع سه گزینه تسلیم، جنگ و مقاومت دارم که با توجه به شرایط سیاسی و منطقه ای که در مقاطع مختلف عمر با برکت انقلاب اسلامی تجربه کرده ایم، مقاومت همیشه جواب داده است و هرچه مشکلات داشته ایم با مقاومت ما دشمنان شکست خورده اند.

امینی یادآور شد: در تاریخ جمهوری اسلامی، مقاومت و ایستادگی همیشه نتیجه بخش بوده است.

نماینده استان ایلام در مجلس مقاومت را کلید پیروزی دانست و گفت: در حال حاضر مشکل اقتصادی داریم اما عزت خیلی بالاتر از فشارهای اقتصادی است که با تحمل و مقاومت این فشار خواهد شکست و مقاومت ما نتیجه می دهد و دشمنان نیز عقب نشینی خواهند کرد.

وی به کلید واژه "تکرار نمی کنیم" اشاره کرد و گفت: ما یک بار مذاکره کردیم و دنیا هم شاهد است که در یک مذاکره نابرابر با شش کشور مذاکره کردیم که آقای ترامپ جلوی چشم جهانیان مذاکره را ترک کرد و ساختارهای بین المللی را زیر سئوال برد، دیگر چه ارزشی دارد که دوباره مذاکره کنیم با کسی که یک بار مذاکره را ترک کرد.

امینی در پایان گفت: ما از نظر دیپلماسی منطق قوی داریم اما اعتمادی به طرف مقابل وجود ندارد، مذاکره با کشوهایی که اعتمادی به آنها نیست، کاری بی معنی است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب