سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36435
|
12:07 - 1398/03/13
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع):

امام خمینی(ره) تبلور ارزش های انقلاب اسلامی است

امام خمینی(ره) تبلور ارزش های انقلاب اسلامی است
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: امام خمینی (ره) بزرگمردی بود که تاریخ ملت ایران و دیگر مردم مستضعف و آزادی‌خواه جهان را برای رسیدن به عزت، کرامت و اقتدار تغییر داد.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام صبح امروز در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام(ره) در مسجد جامع شهر ایلام گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی فراملی است که توانست با کمک مردم بساط نظام سلطنتی را در ایران برچیند و با پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نظام مردم سالاری دینی را در دنیا پایه‌گذاری و الگویی از حکومت دینی برپایه استقلال، آزادی و جمهوریت به جهانیان ارائه دهد.

وی افزود: بعد از معصومین و ائمه اطهار بالاترین شخصیت که توانست بخش‌هایی از تاریخ بشریت و انسان‌های آزاد را تحت تاثیر قرار داد وجود امام راحل بود، ایشان توانست حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله که ریشه در استکبار داشت را نابود کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند این انقلاب بدون نام امام(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست، ایشان تابلو تمام عیار ارزش‌های حاکم بر انقلاب است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) بزرگمردی بود که تاریخ ملت ایران و دیگر مردم مستضعف و آزادی‌خواه جهان را برای رسیدن به عزت، کرامت و اقتدار تغییر داد و امروز نیز پس از گذشت ۳۰ سال از ارتحال ایشان، این شخصیت موثر در جهان اسلام همچنان در یاد و خاطر مسلمانان و آزادگان جهان باقی مانده و گذر زمان باعث فراموشی آرمان‌های الهی ایشان نخواهد شد.

شاکرمی بیان داشت: امام راحل یک عارف، سیاستمدار، مفسر قرآن، مرجع تقلید و به تعبیری شخصیت همه جانبه‌ای بود که تمام دغدغه‌اش در این مدت اسلام بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: شخصیت امام خمینی (ره) فراتر از زمان بوده و بعنوان فقیهی ژرف نگر، حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش در همه دنیا شناخته شده است.

وی اظهار کرد: امام در پرتو مناجات عارفانه و توکل معرفت اخلاص به منبع نورانیت الهی وصل گردید و به همین دلیل دستیابی به افق اندیشه های این شخصیت عظیم برای اندیشمندان اگر غیرممکن نباشد آسان نخواهد بود.

شاکرمی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی کاریزماتیک و بی‌نظیر تاریخ و سرآغاز یک بعثت بودند که طی آن انسان ها از بردگی مدرن نجات یافتند.

فرمانده سپاه استان ایلام با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) معجزه قرن بود، ادامه داد: امام راحل آیینه تمام نمای انقلاب است که با تئوری ولایت فقیه و تشکیل حکومت دینی به نوآوری بزرگی دست زدند.

وی قوت ایمان، اراده پولادین، همت بلند، صفای معنوی، هوشمندی و کیاست را از جمله خصلت های مهم امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: دشمن شناسی و دوست شناسی دو خصوصیت مهمی بود که امام راحل از آن برخوردار بودند.

شاکرمی در ادامه با اشاره به اذعان دانشمندان جهان بر شخصیت مهم و تأثیرگذار امام راحل نیز گفت: دکتر مصطفی ایوب از دانشمند مسلمان آمریکایی که مسئول گروه مطالعات ادیان از دانشگاه تامبل آمریکاست در این باره می‌گوید" "بنده معتقدم که تاریخ امام خمینی (ره) را به عنوان بزرگترین شخصیت جهان قرن بیستم معرفی خواهد کرد، زیرا او فردی بود که هم نبوغ سیاسی داشت و هم حقوق دینی. او یکی از سازندگان تاریخ بود".

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: در جایی دیگر هوبر، اندیشمند سوئیسی درباره امام (ره) می‌گوید: امام خمینی (ره) اولین رهبر مذهبی در قرن ماست که انقلابی را به وجود آورد که همزمان سه وجهی مذهبی، سیاسی و اجتماعی را در خود جمع کرده بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد