سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36429
|
00:41 - 1398/03/13
نسخه چاپی

با محوریت برنامه های فرهنگی و هنری؛

برنامه‌های نشاط‌ آور در مناطق سیل ایلام اجرا می‌شود

برنامه‌های نشاط‌ آور در مناطق سیل ایلام اجرا می‌شود
اولین نشست کمیته «نشاط و امید» به‌منظور ایجاد گفتمان امید و نشاط در مناطق سیل‌زده سیروان و ماژین دره شهر از توابع استان ایلام تشکیل شد.

به گزارشايلام بيدار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: این نشست به‌منظور هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برای ایجاد فضای نشاط‌آور در مناطق سیل‌زده با استفاده از ظرفیت‌های مشترک و اجرای برنامه‌های شاد و نشاط‌آفرین برگزارشده است.

«عمران خودآموز»، تصریح کرد: تلاش می‌شود که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک، برنامه‌های شاد و متنوعی در مناطق سیل‌زده استان تا پایان سال جاری برگزار شود که به‌طورقطع زمینه‌ساز، اجرای برنامه‌های بهتر و هدفمند در این مناطق خواهد شد.

 وی، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده یک وظیفه و رسالت برای همه دستگاه‌های فرهنگی است، گرچه اولویت‌های دیگری ازجمله توجه به زیرساخت‌ها در این مناطق نیز باید موردتوجه قرار گیرد اما بحث ایجاد نشاط و امید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به جدیت باید دنبال شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه وظیفه و رسالت متولیان فرهنگی، وظیفه ظریف‌تری است، گفت: کمیته امید و نشاط، یک کمیته نهادینه‌شده ذیل کارگروه امور اجتماعی استانداری ایلام است که در تلاش است برنامه‌هایی در مناطق سیل‌زده باهدف ایجاد نشاط در این مناطق برگزار کند.

خودآموز، با اشاره اجرای جشنواره ملی فرهنگی و هنری اقوام و عشایر ایران در روستای چشمه شیرین شهرستان بدره با عنوان «ایل بانگ»، اظهار کرد: دو گروه موسیقی از استان خراسان جنوبی شرکت‌کننده در این جشنواره در همان ایام در مناطق سیل‌زده حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

 

وی، افزود: ایجاد روحیه نشاط و امید و احیای روحیه نشاط در مردم ساکن این مناطق به‌ویژه در بین کودکان بسیار موردنیاز است، کودکان بیش از هر بخش دیگری از جامعه آسیب‌پذیرتر هستند، بخشی از برنامه‌ها در این مناطق باید با رویکرد کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، خاطرنشان کرد: در این راستا مبنا بر این گذاشته‌شده که با همفکری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری، برنامه‌های خوبی در این مناطق اجرا شود که این برنامه‌ها بتواند بخشی از آلام مردم مناطق سیل‌زده را کاهش داده و موجب ایجاد نشاط و روحیه امید در این مناطق شود.

گفتنی است، مشخص شدن زمان‌بندی لازم برای اجرای برنامه‌ها، تداوم برنامه‌ها، تهیه بسته‌های فرهنگی برای کودکان در مناطق سیل‌زده، برگزاری اردوی فرهنگی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده، هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه اجرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در این مناطق و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌های مختلف ازجمله مصوبات این نشست بود.

 در این نشست نمایندگان بهزیستی استان، دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام، حوزه هنری استان، میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی به بیان دیدگاه‌های خود در راستای ایجاد نشاط و شادابی در مناطق سیل‌زده استان پرداختند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب