سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36422
|
13:54 - 1398/03/12
نسخه چاپی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:

زندانیان ایلامی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند/ کاهش 400هزارنفری مراجعات غیرضرور به مراکز درمانی

زندانیان ایلامی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند/ کاهش 400هزارنفری مراجعات غیرضرور به مراکز درمانی
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت:‌ ۳۴۵هزار ایلامی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارشايلام بيدار، "نورالدین رحیمی"، مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: نورالدین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت:  345هزار ایلامی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: جمعیت 35 هزار نفری بیمه شدگان بیمه سلامت استان ایلام سالانه دو میلیون و 500هزار بار به مراکز پزشکی، کلینکی و پاراکلینکی طرف قراداد بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

رحیمی افزود: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات و دیدارهای چهره به چهره با مردم و با فرهنگ سازی های صورت گرفته میزان مراجعات به مراکز پزشکی در سال گذشته به دو میلیون 400 هزار نفر رسیده که نسبت به سال 96 با کاهش 400 هزار نفری همراه شده است.

وی در ادامه به طرح نسخه نويسي الكترونيك اشاره و گفت:  نسخه نويسي الكترونيك بصورت پايلوت در استان كرمان آغاز شد و پس از رفع اشكالات بصورت آزمايشي در يك شهرستان در كل استان هاي كشور اجرا مي شود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام افزود: در اين طرح بيمار با مراجعه به پزشك و ارائه كد ملي كليه داروها و خدمات درماني مورد نياز را از طريق سيستم دريافت مي كند. 
وي يادآور شد: صرفه جويي در مصرف كاغذ، عدم نياز به چاپ دفترچه و هزينه چاپ، تشكيل پرونده الكترونيكي براي بيماران، پرهيز از مصرف بي رويه دارو، انجام رسيدگي به صورت الكترونيكي و عدم نياز به بايگاني اسناد مربوطه، شفافيت هزينه هاي سلامت بيمه شدگان از مزاياي ارجاي اين طرح است. 
رحيمي يادآور شد: پس از موفقيت اين طرح و شناسايي نقاط ضعف و قوت آن، اين طرح در سال آينده در ساير شهرستان هاي ايلام اجرا مي شود. 
وي از ديگر طرح هاي قابل اجرا حوزه بيمه سلامت در استان ايلام را طرح تبادل الكترونيك اسناد بستري عنوان كرد و گفت: در اين طرح بيمارستان هاي طرف قرارداد، پرونده بيماران را بصورت الكترونيكي براي ادارات كل بيمه سلامت ارسال و رسيدگي نيز به صورت الكترونيكي انجام مي گيرد. 
رحيمي مزاياي طرح تبادل الكترونيك اسناد بستري را، رسيدگي كنترل خودكار قواعد بيمه گري، تعرفه سالانه، محاسبات فرانشيز، ارائه انواع گزارشات تحليلي و تسريع در پرداخت پرونده هاي بيمارستاني عنوان كرد. 

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام بیان کرد:  بیمه سلامت شاخص توسعه، رشد و شکوفایی کشور بوده و که علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای پاسخگویی به خدمات گیرندگان و شفافیت در عمل را وظیفه خود دانسته و به وقت خدمات گیرندگان بها داده و ضمن برون‌سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و در دسترس بودن این خدمات تا دورترین نقاط استان ایلام، راه‌ اندازی سامانه 1666  پاسخگوی شبانه‌روزی بیمه‌شدگان تحت بیمه اداره کل بیمه سلامت در استان ایلام هست.

وی گفت: سامانه 1666 در استان ایلام نیز  همگام با کل کشور راه اندازی شده است و در حال حاضر همه روزه پاسخ‌گوی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت است.

 رحیمی با تاکید بر این‌که شهروندان ایلامی گیرنده خدمات بیمه سلامت می‌توانند از طریق سامانه 1666 باواحدهای بیمه‌گری، رسیدگی به اسناد پزشکی، نظارت بر مراکز طرف قرارداد، روابط عمومی و معاونت بیمه و خدمات سلامت ارتباط و سئولات خود را مطرح و در آن واحد پاسخ لازم را بشنوند و یا خواسته خود را مورد پیگیری قرار دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب