سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36416
|
08:39 - 1398/03/12
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

نظام اداری منجر به تعطیلی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها نشود

نظام اداری منجر به تعطیلی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها نشود
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: نظام اداری در مورد کارگاه‌های تولیدی باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به تعطیلی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نشود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شعارهای و آرمان‌های انقلاب، منافع شوم خود را در منطقه و جهان درخطر می‌دیدند، به دنبال براندازی نظام مقدس بودند و جنگ سخت نظامی را بر کشور و انقلاب اسلامی تحمیل کردند.

وی، تصریح کرد: اما ملت قهرمان ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی 8 سال در برابر این جنگ سخت ایستادگی کردند، دشمنان بعدازاینکه متوجه شدند در جنگ سخت نمی‌توانند راهی از پیش ببرند به تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و جنگ نرم و هجمه‌های مختلف و جنگ‌های روانی و نیابتی روی آوردند.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه امروز ایران اسلامی به همت جوانان انقلابی و متعهد در جایگاهی از قدرت نظامی قرار دارد که هیچ کشوری و حتی آمریکای جنایتکار هم جرئت نگاه چپ به‌نظام اسلامی را ندارد و این به برکت قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است که با تکیه‌بر توان داخلی و بومی‌سازی فناوری‌های ادوات نظامی، توانسته به این جایگاه برسد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، افزود: مقام معظم رهبری با توجه به دغدغه‌های که دارند هرسال را با یک عنوان نام‌گذاری می‌کنند و در سال‌های اخیر نیز ایشان اقتصاد و تولید را محور این نام‌گذاری‌ها قرار داده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد و تولید از نگاه معظم له و همچنین شرایطی که کشور در آن قرار دارد است.

وی، بیان کرد: اگر تولید در کشور رونق بگیرد و با توجه به ظرفیت‌های داخلی و به اتکا به توانمندی‌های داخلی توجه شود، بسیاری از مشکلات در کشور مرتفع می‌شود و همان‌گونه که امروز، نظام اسلامی در مباحث تولید علمی به همت جوانان و دانشمندان جوان، در مقام و رتبه‌های برتر جهان قرار دارد باید در اقتصاد نیز با توجه به ظرفیت‌های داخلی رشد داشته باشیم تا بتوانیم در برابر ناملایمات و توطئه‌های اقتصادی دشمنان مقاومت کند.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه تنها راه برون از مشکلات و توسعه اقتصادی توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر ایشان است، افزود: ایشان راهبردها را در بحث اقتصاد مشخص کرده‌اند و این وظیفه مسئولان و همراهی مردم است که در این عرصه بدون چشم‌داشت به کشورهای خارجی، با اتکا بر دانش و نیروی انسانی داخلی، تولید را در کشور به حرکت انداخته و اقتصاد کشور در زمینه‌های مختلف به پویایی برسانیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اینکه فرهنگ تولید و کار و تلاش در کشور باید نهادینه شود، ابراز کرد: نظام اداری در مورد کارگاه‌های تولیدی باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به تعطیلی و کاهش فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نشود، باید از تولید حمایت کرد، البته مردم نیز با مصرف کالای داخلی از تولید ملی حمایت نموده تا تولید رونق بگیرد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت نیز در زمینه تولید لازم است، بر سرمایه‌گذاری‌ها در راستای احداث کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم باید نظارت شود که سرمایه‌های کشور در محور تولید قرار گیرد و نه اینکه درجایی دیگر هزینه شود، به‌طورقطع رونق تولید موجب ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌شود، اگر شعار سال مقام معظم رهبری سرلوحه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود به‌طورقطع بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب