سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36373
|
02:30 - 1398/03/08
نسخه چاپی

گزارش؛

اطعام ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق سیل‌زده ایلام/ سفره‌های افطاری سفره‌های یکرنگی

اطعام ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق سیل‌زده ایلام/ سفره‌های افطاری سفره‌های یکرنگی
یکی از جلوه‌های معنوی و اجتماعی ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده در مساجد و به‌ویژه در مناطق محروم است که فعل یکرنگی و باهم بودن در این سفره‌های ساده به‌خوبی صرف می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، افطاری دادن در ایام ماه مبارک رمضان یکی از رسوم و سنن حسنه نزد مسلمانان به‌ویژه مردم ایران اسلامی است، یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان، گسترش سنت افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است.

چند سالی است كه در ماه مبارك سفره افطاری رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم استان ایلام با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برپا می‌شود و اقشار مختلف مردم در این مناطق، یکرنگ و ساده، در کنار هم در مساجد و حسینیه‌ها می‌نشینند و روزه خود را بر سر این خوان پربرکت، افطار می‌کنند.

یکی از این مناطق، شهر توحید هلیلان از توابع شهرستان چرداول استان ایلام که امسال، مردم این شهر مهمان سفره افطاری مقام معظم رهبری هستند، این سفره افطاری بعد از اقامه نماز جماعت با حضور امام‌جمعه شهرستان چرداول برای 750 نفر پهن شد.

علی. ت در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سفره مقام معظم رهبری و مهمان بودن بر سر سفره ایشان برای ما، مایه خیروبرکت است، انشا الله سایه ایشان بر سر همه امت برقرار باشد، این مردم در کمال سادگی و به راداری در کنار هم بر سر این سفره نشسته‌اند و همین مایه وحدت و همدلی مردم است.

امام‌جمعه شهرستان چرداول، در این خصوص، اظهار کرد: حدود 750 غذای گرم است که از سوی دفتر مقام معظم رهبری تأمین‌شده است، این غذا تبرک است چراکه بودجه آن، مستقیماً از طریق دفتر مقام معظم رهبری و مقام عظمای ولایت تأمین‌شده است.

درجایی دیگر از استان ایلام، دورهمی ساده‌ای با حضور مردم و مسئولان در مناطق سیل‌زده بخش ماژین و با یک افطاری ساده شکل‌گرفته و این مردمان نیز مهمان سفره افطاری مقام معظم رهبری هستند، سفره‌ای ساده اما پر از عشق به خداوند باری‌تعالی و حب ولایت. آنگاه است که با یک افطاری ساده، یک دورهمی بزرگ تشکیل می‌شود و آن‌هم در چه ماهی و چه لحظاتی از سال، در ماه مبارک رمضان و آستانه شب‌های قدر.

سرهنگ محمدی، فرمانده سپاه ناحیه دره شهر، اظهار کرد: مراسم افطاری ساده، دوره همی گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده ماژین به همت گروه جهادی ظفر از سپاه تهران و سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام برگزارشده که در این سفره افطاری، 1500 نفر از مردم مناطق سیل‌زده ماژین اطعام شدند.

یکی دیگر از مناطق استان که مهمان سفره افطاری مقام معظم رهبری است روستای «ژیور» شهرستان آبدانان است که به گفته حجت‌الاسلام حاجیلری، امام‌جمعه این شهرستان، یک هزار نفر از مردم این روستا مهمان این سفره افطاری بابرکت هستند.

ضیاء رضایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، از اطعام 3 هزار و 200 نفر در مناطق سیل‌زده این استان در ایام ماه مبارک رمضان با برپایی سفره ساده افطاری خبر داد و گفت: همچنین 750 سید مواد غذایی برای توزیع بین ساکنین مناطق سیل‌زده استان در بخش ماژین دره شهر و روستاهای سیل‌زده شهرستان سیروان در نظر گرفته‌شده است.

وی، خاطرنشان کرد: سفره افطاری مقام معظم رهبری علاوه بر مناطق محروم استان ایلام، امسال در مناطق سیل‌زده استان نیز دایر است و مردم مناطق روستایی سیل‌زده بخش ماژین دره شهر و روستاهای سیروان از این خوان پربرکت بهره‌مند شده‌اند.

این سفره‌های افطاری، سفرهایی پر از خیر برکت و معنویات است که در عین سادگی در مساجد و حسینیه‌ها برپا می‌شود، همه بعد از حمد ثنای خدای تعالی، دور این سفره می‌نشینند و در یکرنگی روزه خود را افطار می‌کنند، هم معنویت است هم اخلاق، هم‌ درس زندگی است هم‌ درس باهم بودن، برای کوچک و بزرگ، درس‌هایی که ماه مبارک رمضان و این سفره‌های افطاری برای ما به ارمغان دارد، باشد که این درس‌ها همیشه ایام با ما همراه باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب