سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36329
|
16:33 - 1398/03/03
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

درس بزرگ سوم خرداد ایستادگی در برابر نظام سلطه است

درس بزرگ سوم خرداد ایستادگی در برابر نظام سلطه است
امام‌جمعه ایلام، گفت: سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی است، به این معنا که همواره نتیجه پایداری و مقاومت طبق وعده الهی، نصرت و پیروزی خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: درس بزرگ سوم خرداد در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، در مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

وی، بابیان اینکه درس آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم ایران در برابر نظام سلطه، امروز موجب مقاومت مردم مسلمان در برابر استکبار جهانی در منطقه و جهان شده است، افزود: سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی است، به این معنا که همواره نتیجه پایداری و مقاومت طبق وعده الهی، نصرت و پیروزی خواهد بود.

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: ما در 8 سال دفاع مقدس با دست‌خالی و با شعار «الله‌اکبر» توانستیم بر رژیم بعث عراق و استکبار جهانی که حامی رژیم بعث بودند، پیروز شویم، هدف دشمن از شروع جنگ به بهانه اختلاف مرزی، تجزیه کشور و فروپاشی نظام اسلامی بود که برنامه‌ریزی آن را نظام سلطه به سرکردگی آمریکا انجام داده بود.

خطیب نماز جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به ‌روز جهانی قدس و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه ملت مسلمان فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، یادآور شد: روز قدس از یادگارهای امام راحل است که ملت ایران در این روز با اعلام همدردی با مردم مظلوم فلسطین، مانند گذشته این روز را باشکوه برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، در ادامه بابیان اینکه استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی دچار سردرگمی شده است، افزود: باتدبیر رهبر انقلاب، استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی دچار سردرگمی شده که این امر باعث نفوذ بیشتر ایران در منطقه شده است.

وی، بابیان اینکه نقش جوانان در عمر چهل‌ساله بابرکت نظام در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بوده است، گفت: گر جوانان بخواهند نقش‌آفرینی واقعی خود را داشته باشند باید به ابعاد اعتقادی، گرایشی و رفتاری خود توجه داشته باشند چون دشمن زیرکانه جای دوست و دشمن را عوض می‌کند، بنابراین جوانان باید بر اساس تحلیل درست عمل کنند و ایثارگری، صبوری و ساده‌زیستی را تمرین کنند.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه اگر جوانان سه مؤلفه اصلی در بعد اعتقادی، گرایشی و رفتاری را رعایت کنند نقش پیشتازی در نظام اسلامی ایفا خواهند کرد، تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری برای آباد کردن آینده کشور انتظار دارد امید به جوانان است و این موضوع مهم مسئولیت این قشر را چند برابر خواهد کرد که در دیدار اخیر با دانشجویان بر آن تأکید فرمودند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با اشاره به نعمت ولایت‌فقیه و نقش رهبری در عبور از بحران‌ها، ابراز کرد: با مواجهه‌ هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه‌ی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب‌شده و توان بازدارندگی ایران اسلامی بیشتر شده و انسجام ملی کشور حفظ و تقویت گردیده است.

وی، با اشاره به با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت امام علی‌(ع)، گفت: امام علی (ع)، شهید عدالت است و مسلمانان جاهل بی‌بصیرت قاتل او شدند، بنابراین باید حواسمان باشد که در بحث دین‌شناسی از یک منبع درست استفاده کنیم تا به گمراهی کشیده نشویم.

امام‌جمعه ایلام، در پایان بابیان اینکه خداوند در شب قدر ما را دعوت کرده تا از رحمت بی‌انتهای او بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عاملی که موفقیت انسان را تضمین می‌کند این است که فضیلت با اهل‌بیت (ع) را بشناسند و به‌وسیله اهل‌بیت (ع) به خدا نزدیک شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد