سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36324
|
11:10 - 1398/03/02
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

فتح خرمشهر سیلی محکمی بر مستکبران بود/ مقتدارنه در برابر امریکا می ایستیم/ تقدیر از زحمات سپاه در سیل

فتح خرمشهر سیلی محکمی بر مستکبران بود/ مقتدارنه در برابر امریکا می ایستیم/ تقدیر از زحمات سپاه در سیل
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افزایش تحریم ها علیه ایران گفت: امروز مقتدرانه تر از قبل در برابر امریکا و دشمنان ایستاده ایم.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام صبح امروز؛دوم خردادماه در مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار و پیروزی در محل تیپ 11 امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: دشمن به خیال خود در سال ۵۹ ایران اسلامی را غافل‌گیر کرد؛ اگر چه به شکل ظاهری این‌گونه تصور می‌شد، اما در نهایت ماجرا به گونه دیگری رقم خورد.

وی گفت: در آن سال‌ها هنوز انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و بسیاری از آمادگی‌های امروز در اختیار ما نبود، سپاه با وجود تشکیل، اما هنوز قدرتمند نشده بود و ارتش هنوز در مرحله بازسازی قرار داشت؛ لذا شرایط از نظر نظامی برای حمله به ایران اسلامی کاملا مهیا بود.

سلیمانی افزود: دشمن درصدد آن بود تا در جریان این حملات به اهدافی از جمله ساقط شدن نظام و تجریه کشور دست پیدا کند و در این راستا حتی حدود ۵۰ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: دشمن درصدد آن بود تا در جریان این حملات به اهدافی از جمله ساقط شدن نظام و تجریه کشور دست پیدا کند و در این راستا حتی حدود ۵۰ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند.

استاندار ایلام تصریح کرد: عوامل مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بزرگ نقش داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انسجام نیرو‌های نظامی و مردمی و نیز اطاعت از رهبری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: چه در زمان رضاشاه و چه محمدرضا شاه، مقاومتی در کار نبود و بخش‌هایی از کشور با تشر برخی کشور‌های استعماری دچار تجزیه شد. اما در عملیات‌های بزرگی همچون «بیت‌المقدس» نه تنها بخش‌هایی از کشور حتی یک وجب دچار تجزیه نشد، بلکه اگر اراده هم صورت می‌گرفت می‌توانستیم از عراق هم عبور کنیم.

سلیمانی بیان کرد: ما به دشمنان اعلام می‌کنیم که اگر در سال‌های جنگ با دستان خالی توانستیم از مرز‌های کشور حراست کنیم، امروز به لطف ارتش و سپاه قوی و مقتدر و موشک‌ها، حراست به مراتب آسان‌تر خواهد بود و اگر همچون گذشته و حال حاضر اتحاد و وحدت ادامه داشته باشد، هیچ قدرتی در دنیا به خیال حمله به ایران نخواهد افتاد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افزایش تحریم های ظالمانه علیه نظام ایران اسلامی گفت: امروز مقتدرانه تر از قبل در برابر امریکا و دشمنان ایستاده ایم.

وی در ادامه به مأموریت های مهم پیش رو در استان اشاره و گفت: بباید خود را برای اربعین حسینی، دهه فجر، انتخابات و کنگره عظیم اربعین حسینی که هر کدام شرایط خاص به خود را دارد آماده کنیم.

تقدیر استاندار ایلام از تلاش های سپاه در سیل اخیر 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه صحبت های خود با تقدیر از اقدامات نیروهای مسلخ بخصوص سپاه و بسیج در جریان سیل اخیر گفت: پاسداران غیور و بسیجیان همیشه در صحنه در سیل اخیر نیز به خوبی ظاهر شدند و در روزهای قبل از وقوع سیل شبانه روز مناطق مختلفی از مرکز استان و دیگر نقاط مختلف استان در قسمت های بالادست لایروبی کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: در واقع سپاه با اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی را در جلوگیری از خسارات سیل ایفا کرد که جای تقدیر دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب