سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36320
|
12:37 - 1398/03/01
نسخه چاپی

در آستانه سالروز آزادسازی فتح خرمشهر صورت گرفت؛

افتتاح همزمان شش یادمان شهدای گمنام در ایلام + تصاویر

افتتاح همزمان شش یادمان شهدای گمنام در ایلام + تصاویر
در آستانه سالروز ازادسازی فتح خرمشهر تعداد شش یادمان شهدای گمنام در ایلام رونمایی شد.

به گزارشايلام بيدار، در آستانه سالروز فتح خرمشهر و در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از مسئولان از پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای شاخص استان رونمایی و 6 یادمان شهدای گمنام استان افتتاح و همچنین از 8 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان دفاع مقدس استان ایلام رونمایی شد.

"محمدرضا شرف بیانی"، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در این مراسم گفت: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس داشت.

وی، بابیان اینکه در آغاز جنگ دو تفکر لیبرالی به سرکردگی بنی‌صدر و تفکر حضرت امام راحل مبتنی بر مردم حاکم بود، ابراز کرد: تفکر لیبرالی بر این عقیده بود که زمین بدهد و زمان بخرد و حضور مردم را در جنگ نادیده می‌گرفت، اما تفکر حضرت امام راحل مبتنی بر مردم بود و عملیات بیت‌المقدس شکست تفکر لیبرالی در جنگ بود.

شرف بیانی، گفت: همین تفکر مبتنی بر مردم بود که موجب شد صدامیان ازآنچه در جنگ روانی بیان می‌کردند عقب‌نشینی کنند، امروز هم به برکت عملیات بیت‌المقدس، انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی و عظیمی در عرصه‌های مختلف داشته است، ایستادگی، مقاومت در برابر نظام سلطه اثر همان عملیات بیت‌المقدس و رشادت‌های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای شاخص استان ایلام در این مراسم، افزود: در این پای

 

گاه، اطلاعات 30 شهید فرمانده و شاخص استان ازجمله زندگی‌نامه، فعالیت‌های علمی و هنری، فعالیت‌های آنان در دوران 8 سال دفاع مقدس بارگذاری شده است که این پایگاه در راستای اجرای برنامه ملی کنگره سه هزار شهید ایلام نیز فعالیت خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد که اطلاعات سایر شهدای ایلام نیز در این پایگاه بارگذاری شود.

وی، به رونمایی از کتاب صوتی با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام با موضوع زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: قبل از سال 95 در حدود 200 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ‌شده بود و بعد از سال 95 سیاست‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه مبنی بر چاپ 30 عنوان کتاب در سال انجام شد که از سال 95 تا امروز بالغ‌بر 90 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان ایلام چاپ و منتشرشده است.

شرف بیانی، با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام نیز چاپ 100 عنوان کتاب در دستور کار قرارگرفته است، ابراز کرد: تاکنون 20 عنوان کتاب از این تعداد چاپ‌شده که 8 عنوان کتاب صوتی بوده و 3 عنوان نیز آماده چاپ است، 50 عنوان کتاب نیز در حال جمع‌آوری مطالب است که اگر منابع آن تأمین شود به‌زودی چاپ خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، به افتتاح 6 یادمان شهدای گمنام در استان ایلام اشاره کرد و افزود: این تعداد یادمان‌های ساخته‌شده و از امروز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، امروز در استان ایلام 31 یادمان شهدای گمنام به‌عنوان مرجع رجوع کنندگان پرتو معنوی شهادت وجود دارد.

وی، گفت: از تعداد 31 یادمان شهدا تنها ساختمان سه یادمان ساخته نشده است و وضعیت استان ایلام در زمینه یادمان‌های شهدای گمنام نسبت به کشور بسیار مطلوب است و اگر اعتبار لازم برای این یادمان در شهرستان‌های ایلام، مهران و ملکشاهی تأمین شود کار ساخت این یادمان‌ها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

شرف بیانی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان ایلام در آینده‌ای نزدیک خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس متأسفانه استان ایلام ردیف تأمین اعتبار ملی ندارد و تمام هزینه‌های حوزه دفاع مقدس استان در ردیف‌های استانی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب