سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36315
|
01:00 - 1398/03/01
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

رئیس جمهوری واحد گوگردزدایی پتروشیمی ایلام را افتتاح می کند

رئیس جمهوری واحد گوگردزدایی پتروشیمی ایلام را افتتاح می کند
استاندار ایلام گفت: واحد گوگردزدایی مجتمع پتروشیمی ایلام در سفر خردادماه رئیس جمهوری به استان بهره برداری می شود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی و میزان پیشرفت کار واحد الفین این مجموعه نیز دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه با اجرایی شدن طرح های نفت و گاز و واحد پ.پ تحول عظیمی در راستای توسعه و ایجاد اشتغال استان فراهم می شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به امیدواری برای اجرای فاز دوم پالایشگاه گاز، میادین نفتی آذر و سروک و دانان حدود یک هزار نفر در این واحدها مشغول بکار می شوند که اعتبارات اجرای آنها نیز رقم قابل توجهی است که وارد استان می شود.
سلیمانی دشتکی به مشکل بدهی شرکت پتروشیمی به شرکت گاز استان اشاره کرد و یادآور شد: شرکت گاز موظف است تعرفه گاز را طبق بحث تهاتر و میزان گاز مصرفی به پتروشیمی تخفیف دهد، قرار بود، بین وزارت نیرو و شرکت گاز تهاتر صورت گیرد که تاکنون توافقی صورت نگرفته و در این میان پتروشیمی ایلام دچار مشکل شده است.
وی اضافه کرد: طرفین این موضوع را با دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مطرح تا با لحاظ میزان بدهی و طلب راهکاری برای حل این مسئله صورت گیرد.
استاندار ایلام در ادامه بر تغییر ساعات کار ادارات و ضرورت مدیریت مصرف برق با توجه به شروع فصل گرما تاکید کرد و گفت: نیروگاه ها امسال با حداکثر ظرفیت کار خواهند کرد اما باید مصرف برق مدیریت شود تا مشکل قطعی برق نداشته باشیم.
سلیمانی دشتکی گفت: اگر قرار است قاعده ای برای قطع برق در کشور اجرا شود باید به صورت یکنواخت در تمام کشور باشد و تنها ساعات خاموشی بر شهرستان ها تحمیل نشود.
وی افزود: سال گذشته در جنوب استان به صورت مکرر مشکل خاموشی داشتیم در شرایطیکه دیگر استان ها با شرایط ما این خاموشی ها را نداشتند و این امر موجب نارضایتی مردم شد.
استاندار ایلام ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای مدیریت مصرف و بکارگیری سیستم های سرمایشی ابتدا از خود شروع کنند و ادارات در ساعات تعطیلی به طور کامل سیستم سرمایشی و دیگر موارد مصرف برق را قطع کنند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: بیمارستان ها، کارخانجات و جایگاه های سوخت، نانوایی ها و ادارات مجهز به ژنراتور باشند تا خللی در کار خدمات رسانی ایجاد نشود.
وی خواستار، اطلاع رسانی توسط رسانه ها و ارسال پیامک مبنی بر صرفه جویی در مصرف شد و گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم به مردم اطلاع داده شود.
وی از جهاد کشاورزی نیز خواست با مدیریت فعالیت چاه های کشاورزی نظارت مستمری بر این مراکز داشته باشند.
استاندار ایلام گفت: در بحث تهاتر بدهی های پیمانکاران ابتکار بسیار خوبی صورت گرفت و به جای بدهی ها تسهیلاتی ارائه شد که بعدا به عنوان بدهی دولت تهاتر شود.
وی با تشکر از سیستم بانکی در این مورد گقت: بانک ها کمک کنند که با پرداخت تسهیلات به پیمانکاران هم طرح ها تداوم فعالیت داشته باشند و هم مشکل اعتبار پیمانکار برطرف شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب