سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36305
|
13:13 - 1398/02/30
نسخه چاپی

فرمانده مرزبانی در نشست خبری اعلام کرد؛

پیش بینی افزایش 50 درصدی تردد زائران در اربعین امسال/ جلوگیری از ورود 58 تن مواد مخدر به کشور

پیش بینی افزایش 50 درصدی تردد زائران در اربعین امسال/ جلوگیری از ورود 58 تن مواد مخدر به کشور
فرمانده مرزبانی کشور گفت: پیش بینی می‌شود تردد زوار اربعین در مرزهای کشور برای سال جاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

به گزارشايلام بيدار، سردار "قاسم رضایی"، فرمانده مرزبانی کشور، ظهر امروز، 30 اردیبهشت ماه در نشست خبری اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: مرزبانی در بخش‌های زیرساختی، آب، برق، جاده، شناورهای دریایی و… نیازمند توجه ویژه و تقویت است.

وی با اشاره به اینکه بین هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تقویت مرزبانی در بخش‌های مختلف نیاز است، گفت: به رغم توجه دولت و مجلس به مسئله مرزبانی ولی هنوز مرزبانی نیازمند توجه است.

رضایی عنوان کرد: بعضی از اظهارنظرها در مورد مرزبانی هم جفا است، مثلاً اعلام می‌کنند مرزبانی با کولبرها برخوردهای بدی دارد، در حالی مرزبانی کولبرها رسمی با کالای مشخص و زمان حرکت را حمایت می‌کند و کسی که متجاوز مرزی است و مشروبات الکلی و سلاح در مناطق ممنوعه عبور می‌کند، کولبر نیست.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۷ در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید داخلی، کشفیات بزرگی در بحث قاچاق کالاها توسط مرزبانی انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۸ تن مواد مخدر به داخل کشور توسط مرزبانان جلوگیری شده است.

سردار رضایی از آمادگی کامل مرزبانی برای اربعین خبر داد و گفت: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با مرزبانی عراق داریم و در تلاش هستیم حتی برای اربعین مرز خسروی را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود تردد زوار اربعین در مرزهای کشور برای سال جاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کند که در همین زمینه باید زیرساخت‌ها نیز توسط مسئولان فراهم شود.

وی افزود: بیشترین مشکلات مرزی در مرزهای پاکستان و افغانستان است که هم اکنون دولت پاکستان برای ارتقای مرزهای خود با ایران پای کار آمده است.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب