سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36235
|
08:35 - 1398/02/24
نسخه چاپی

در مراسمی؛

مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شد

مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شد
با هدف کاهش مشکلات خانواده زندانیان و ارتقای حقوق شهروندی، مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در ایلام افتتاح شد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد رزم"، رئیس کل دادگستری استان ایلام در حاشیه افتتاح این مرکز با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مراقبت الکترونیک از زندانیان در این استان، اظهار کرد: اجرای طرح «پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس» در این استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه فردی که از این پابند استفاده می‌کند، اصلا مشخص نیست و فرد می‌تواند زندگی عادی خود را در سطح جامعه داشته باشد، افزود: در اجرای این طرح، مجرم و متهم در یک محدوه خاصی در محل و سکونت خودش می تواند در کنار خانواده بوده و با استفاده از سامانه های الکترونیکی تحت مراقبت قرار می گیرد.

این مسئول اجرای طرح مجازات های جایگزین، بازگرداندن زندانیان به کانون خانواده و کاهش رفع مشکلات و آسیب های تحمل حبس برای سرپرست خانوار را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: در سال 97 برای 289 نفر از زندانیان، مجازات های جایگزین حبس استفاده شده که این مجازات ها شامل جزای نقدی و الزام به خدمات عمومی رایگان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، خاطرنشان کرد: فردی که پابند را نصب می‌کند فقط در محدوده‌ای می‌تواند تردد کند که قاضی تعیین کرده است و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان ایلام، نیز در این مراسم، هدف از اجرای این طرح کاهش مشکلات خانواده زندانیان و ارتقای حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: نصب این سامانه بر روی دست و یا پای هر فرد زندانی باید حتما و الزاما با درخواست زندانی و با نظر و تشخیص شورای طبقه بندی زندان که زیر نظر دادستان محترم استان فعالیت می کند، باشد.

عبدالمجید کشوری، خاطرنشان کرد: نصب این پابند بر روی پای زندانی مشخص نمی‌شود و می‌تواند زندگی عادی خود را انجام بدهد و برای افراد تحت قرار نیز امکان نصب و مراقبت است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب