سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 36228
|
09:49 - 1398/02/23
نسخه چاپی

سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان رونمایی شد +عکس

سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان با دماغه‌ای ۷۲ فوتی در ژاپن رونمایی شد. این قطار با سرعت ۲۲۴ مایل برساعت در مرحله آزمایش است و تا ۲۰۳۰ میلادی به طور عملیاتی حرکت می‌کند.

به گزارشايلام بيدار،، سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان با دماغه‌ای ۷۲ فوتی در ژاپن رونمایی شد. این قطار با سرعت ۲۲۴ مایل برساعت در مرحله آزمایش است و تا ۲۰۳۰ میلادی به طور عملیاتی حرکت می‌کند.

سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان در ژاپن رونمایی شد. سرعت این قطار که Alfa-X نام گرفته، به ۲۲۴ مایل بر ساعت می‌رسد. همچنین قطار مذکور شامل ۱۰ واگن است.

به این ترتیب فرایند آزمایش سه ساله این قطار آغاز شد. این درحالی است که کشور سعی دارد شبکه قطارهای گلوله‌ای خود را گسترش دهد. این قطار تا ۲۰۳۰ میلادی عملیاتی می‌شود.

از این قطار برای خدمت رسانی به ساپورو مهمترین شهر در ایالت هوکایدو ژاپنی استفاده می‌شود. اگر قطار مذکور بتواند به سرعت گفته شده دست یابد سفر بین توکیو و ساپورو را نصف می‌کند و به ۴.۵ ساعت می‌رساند.

این قطار مجهز به فناوری‌های متعدد است و علاوه بر ترمز معمولی مجهز به نوعی ترمز هوایی نیز هست. شرکت راه آهن شرق ژاپن می‌گوید: توسعه نسل آتی قطارهای گلوله‌ای در ژاپن مبتنی بر عملکرد بهتر، راحتی بیشتر، محیط عملیاتی بهتر و نوآوری‌های متعدد است.

علاوه بر این موارد قطار مذکور مجهز به ویژگی‌هایی است که از آسیب پذیری آن در برابر زلزله می‌کاهد. همچنین دماغه ۷۲ فوتی آن طوری طراحی شده تا از میزان سروصدا و فشار در سرعت‌های بالا بکاهد و قطار راحت‌تر وارد تونل شود.

در حال حاضر سریع‌ترین قطار جهان با سرعت ۲۰۰ مایل برساعت در ژاپن و فرانسه فعالیت می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب