سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36220
|
00:31 - 1398/02/23
نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا به مردم؛

قبل از خرید اینترنتی از صحت هویت فروشنده مطمئن شوید

قبل از خرید اینترنتی از صحت هویت فروشنده مطمئن شوید
رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق رسید اینترنتی جعلی هشدار داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از پایگاه خبری پلیس، "علی جمالی"، رئیس پلیس فتا ایلام گفت: پیشرفت حوزه خرید و فروش های اینترنتی سودجویان و کلاهبرداران را بر آن داشته که با سوء استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در یک روش کلاهبرداری، افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش تجهیزات و وسایل مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها در ازای واریز مبلغ بیعانه یک رسید اینترنتی جعلی که از قبل طراحی و تهیه شده است برای خریداران ارسال می‌کنند.

جمالی تاکید کرد: کلاهبرداران پس از واریز وجه توسط خریداران به حساب آن‌ها دیگر نه کالایی ارسال می‌کنند و نه پاسخگو هستند و با این کار ضمن کلاهبرداری مالی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان عنوان کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی از صحت آگهی منتشر شده یا هویت فروشنده کاملاً مطمئن شوند و مواردی همچون ، زمان تحویل کالا، مبلغ، تاریخ، زمان انجام تراکنش و همچنین شباهت رسید پستی با سایر رسیدهای چاپ شده ، توسط فروشنده به‌ دقت کنترل شود.

 جمالی تاکید کرد: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی هستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب