سرویس: سیاسی
کد خبر: 36180
|
14:40 - 1398/02/18
نسخه چاپی

اظهارات جدید خاتمی:

مساله ما انتخابات نیست!/ بحران‌های بزرگ باید حل شوند

مساله ما انتخابات نیست!/ بحران‌های بزرگ باید حل شوند
خاتمی گفته است: مساله ما انتخابات نیست؛ در کشور با مشکلات بزرگی رو به رو هستیم که باید حل شود. اگر انتخابات را از کل مسائل کشور جدا کنیم، معلوم نیست بتواند قابل حل باشد.

به گزارشايلام بيدار، سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت های هفتم و هشتم و از سران فتنه سال 88 اخیرا و در طی دیدار با انجمن مدرسین دانشگاه‌ها گفته است: «مساله ما انتخابات نیست؛ بحران‌های بزرگ کشور باید حل شوند».


 گزیده مهم ترین اظهارات خاتمی در این دیدار را خواهید خواند:

*اگر عدالت، برقرار و هر چیزی در جای خود باشد، می‌توان به راه حل‌های مناسبی برای مشکلات موجود امید داشت.

*مدرسان دانشگاه‌ها مسائل مختلف جامعه را بررسی کنند و برای حل مشکلات، راه حل ارائه دهند؛ آیا ما نباید انتظار داشته باشیم یک جمع دانشگاهی اصلاح‌طلب از نظر فکری به حل مشکلات کشور کمک کند؟

*مساله ما انتخابات نیست؛ در کشور با مشکلات بزرگی رو به رو هستیم که باید حل شود. اگر انتخابات را از کل مسائل کشور جدا کنیم، معلوم نیست بتواند قابل حل باشد.

*به عملکرد مجلس و شورا انتقاد می شود اما چرا نمی‌گوییم جریان‌های اصلاح‌طلب به ویژه جمع‌های نخبه و دانشگاهی چقدر به این مجلس و شورا ایده داده‌اند و از نظر فکری، حمایت و تغذیه کرده‌اند؟

*امام به جمهوری اسلامی معتقد بودند اما نسبت بین این جمهوریت و اسلامیت چگونه است و چگونه قابل تحقق است؟ اگر اسلام را طوری بفهمیم که با مقومات جمهوری سازگار باشد، دیدگاه‌های ما اصلاح می‌شود.

*حل مشکلات درونی از جمله اختلاف‌نظر بین ارگان‌های مختلف و دولت ضرورت دارد.

*ما باید رو به مردم باشیم و فرهنگ دموکراسی را در جامعه آموزش دهیم و در تربیبت شهروند مشارکت کنیم.

 

منبع:جهان نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب