سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36178
|
14:25 - 1398/02/18
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

ادامه کارشکنی اروپا در قبال برجام موجب خروج ایران می شود/اثبات حقانیت ایران با مهلت 60 روزه

ادامه کارشکنی اروپا در قبال برجام موجب خروج ایران می شود/اثبات حقانیت ایران با مهلت 60 روزه
نماینده مردم ایلام گفت: مهلت 60 روزه باعث می شود که اجماع جهانی علیه ما شکل نگیرد و حقانیت جمهوری اسلامی ایران اثبات شود.

"سلام امینی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در رابطه با اقدام متقابل ایران در قبال برجام گفت: برجام یک سند بین المللی بین ایران و شش کشور هسته ای بوده که توسط سازمان ملل نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترامپ بصورت یکجانبه از برجام خروج کرد و پشت پا به تمام تعهدات زد، ما در چارچوب بین المللی مذاکره کرده ایم و به تائید این شش کشور نیز رسیده است.

امینی افزود: ترامپ به دنبال شوراندن اجماع بین المللی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود. امروز در سالروز خروج آمریکا از برجام، آقای رئیس جمهور صحبت هایی داشته که به مدت 60 روز اگر اروپا اقدامی نکند قطعا ایران اقدام جدی تری به عمل خواهد آورد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایرانی یکباره از برجام خروج نمی کند اما از آنچه که برای ما تعهد ایجاد شده چون که در طرف مقابل تعهدی ندیده ایم، ما هم به مروز زمان از تعهدات خود خروج می کنیم.

وی تصریح کرد: این واکنش رئیس جمهور کشور اقدام مثبتی است که بعد از 60 روز اگر اروپا به تعهد خود عمل نکرد ما هم عمل نمی کنیم چون تعهد در مقابل تعهد است.

امینی عنوان کرد: این موضع رئیس جمهور کشورمان اقدامی قابل تقدیر است و نشان داد که دولت برای نشان دادن اقدام عملی به آمریکا و غرب تصمیم جدی گرفته و لازم است از دولت حمایت سود تا بتواند به مطالباتش از اروپایی ها جامه عمل بپوشاند.

این نماینده مجلس اذعان کرد: آمریکایی ها می خواهند افکارعمومی را علیه ما تجهیز کنند و ما می خواهیم به دنیا ثابت کنیم که اینها به هیچ وجه متعهد نیستند، مهلت 60 روزه باعث می شود که اجماع جهانی علیه ما شکل نگیرد و حقانیت جمهوری اسلامی ایران اثبات شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب