سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36170
|
00:15 - 1398/02/18
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

سیاست گذاری تولید باید بر مبنای نیاز بازار باشد

سیاست گذاری تولید باید بر مبنای نیاز بازار باشد
استاندار ایلام، گفت؛ سیاست های حمایتی از تولید باید بر مبنای نیاز بازار و حمایت از اشتغال باشد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان بر هدفمند شدن تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی تاکید و اظهار کرد: مهمترین هدف ما از اعطای تسهیلات اشتغالزایی ایجاد شغل پایدار است.

وی، تصریح کرد: نباید خود را گول زد، اگر وام اشتغال به کسی می دهیم بایست در نهایت منتج به اشتغال پایدار شود.

استاندار ایلام در ادامه شغلی را پایدار دانست که علاوه بر این که مایحتاج زندگی فرد را تامین کند، سودی هم به جامعه برساند و در غیر اینصورت ما نه تنها به هدف خود نرسیده ایم بلکه آن فرد بیکار را به یک بیکار بدهکار تبدیل کرده ایم.

سلیمانی دشتکی، در ادامه به سه مقوله ی مهم در اعطای تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی به افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت؛ اول از همه به افراد متقاضی علاوه بر داشتن اهلیت به آنها در این زمینه نیز آموزش دهیم، دوم اینکه تسهیلات را در حوزه تولیدی بایست به مشاغلی اختصاص داد که بازار مصرف داشته باشند و سوم اینکه بازاریابی در مورد مصرف کالا مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس شورای اشتغال استان در ادامه با عنوان این مهم که در مشاغل خانگی بایست از حرفه های سنتی و کم مصرف به سمت مشاغل حرفه ای و پرمصرف برویم، اضافه کرد: محصولاتی که در مشاغل خانگی تولید می کنیم اگر بازار مصرف ندارند را نمی توان اشتغال پایدار نامید.

وی، یادآور شد: وام هایی که نهاد های حمایتی به افراد تحت پوشش می دهند بایست در نهایت منتج به اشتغال پایدار و خارج شدن از دایره حمایتی شود.

سلیمانی دشتکی در پایان گفت: امروز تحول عظیمی در کمیته امداد و نهادهای حمایتی شکل گرفته است و آن انتقال از امداد رسانی به تولید است اما بایست از این موضوع هم عبور کنیم و با تسهیلات اشتغالزایی افراد تحت پوشش را با ایجاد اشتغال پایدار توانمند سازیم تا از تحت پوششی نهادهای حمایتی خارج شوند و روی پای خود بایستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب