سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36142
|
08:04 - 1398/02/16
نسخه چاپی

سرمایه گزاری 12 هزار میلیاردی نفت در دهلران؛

پروژه توسعه نفت دانان به زودی عملیاتی می شود

پروژه توسعه نفت دانان به زودی عملیاتی می شود
طرح نگهداشت و افزايش توليد ميدان نفتی دانان در استان ایلام، فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی دهلران اجرا می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، طرح نگهداشت و افزايش توليد ميدان نفتی دانان در استان ایلام، فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک اجرا می‌شود.

هدف از اجرای این پروژه، افزایش ظرفیت تولید میدان از هشت هزار بشکه به 19 هزار بشکه در روز است. در این میدان حفاري 11 حلقه چاه جديد عمودي توليدي نفت، طراحی و اجراي عملیات شکافت اسیدي در گروه بنگستان براي 2 حلقه از 11 حلقه چاه جدید دانان، خدمات فني ژئوفيزيكي شامل طراحي، جمع‌آوري، پردازش و تفسير لرزه‌نگاري سه بعدي ميدان در مساحت 230 كيلومتر مربع، یک دستگاه پکیج نمك‌زدایي با ظرفيت 10 هزار بشكه در روز، توسعه چند راهه دانان و اجرای خط لوله شش اینچ به طول 55 کیلومتر صورت می‌گیرد.
 
میدان دانان در سال ۱۳۸۶ کشف شد و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد. تولید نفت خام میدان دانان از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.
 
در قرارداد توسعه دانان آمده است که ٤ درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌‎گیرد و این یعنی اینکه این اعتبار باید در شهرستان دهلران هزینه شود.
 
بر اساس این گزارش، "مجید عسگری" فرماندار دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه دانان با اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه میادین نفتی در شهرستان دهلران در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد نمود.
 
وی افزود: قسمتی از این اعتبار به‌میزان ۴ درصد (حدود ۴۸ میلیارد تومان) در اختیار شورای برنامه‌ریزی شهرستان برای توسعه دهلران قرار می گیرد.
 
فرماندار دهلران با بیان اینکه پروژه های عمرانی برای 4 درصد اعتبار حاصل شده از طرح دانان معرفی شده است، ابراز نمود: از جمله پروژه های معرفی شده کمیل زیرساخت چیلات، شهرداری های شهرستان، حذف پیج نصریان و... می باشد.
 
پروژه دانان در یک بازه زمانی یک ساله کار خود را در شهرستان دهلران آغاز می کند و مجموعه این فعل و انفعالات علاوه بر اینکه منجر به توسعه استان می شود، تعداد قابل توجهی اشتغالزایی نیز ایجاد می کند.
 
پروژه دانان در نزدیکی روستای دالپری از توابع بخش موسیان می باشد.
 
نسیم دهلران
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب