سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36116
|
00:05 - 1398/02/12
نسخه چاپی

به بهانه روز معلم؛

آموزگاری که برای رسیدن به مدرسه شش کیلومتر پیاده روی می کند + عکس

آموزگاری که برای رسیدن به مدرسه شش کیلومتر پیاده روی می کند + عکس
معلم ایوانی توانسته است با همت والای خود24 سال در مناطق عشایری ایوان تدریس کند.

به گزارشايلام بيدار، 12 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور بعنوان هفته معلم نامگذاری شده است؛ پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه دارند. آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت می دهند؛ و از کودکان یک سرزمین شهروندانی مسئولیت پذیر می سازند که آینده جامعه را شکل می دهند. معلمان راه درست را به کودکان نشان می دهند و آنها را آماده می کنند تا شهروندانی بهتر و مردمانی نیکوتر باشند. معلمان به فرزندان ما می آموزند چگونه با بزرگ ترین مشکلات زندگی روبه رو شوند و براحتی از عهده آنها برآیند، اهمیت دیگر کار معلم در این است که دانش آموزان، بویژه کودکان، اغلب معلمان مورد علاقه خود را یک شخص ایده آل در روی زمین می دانند و برای تمام عمر از او الگو می گیرند.

اما در این روزها که در هفته معلم قرار داریم از زبان یکی از دوستان شنیدیم که در شهرستان ایوان معلمی برای رسیدن به سر کلاس روزانه متحمل زحمت زیادی می شود،به همین خاطر با پیگیری هایی که انجام شد،سرانجام توانستیم این معلم فداکار را از نزدیک ببینیم.

خوشحالی دانش آموزان منطقه از آموختن درس

جواد یکی از اهالی روستای گیلانه است که در گفتگو با خبرنگار ما می گوید روستای گیلانه از توابع شهرستان ایوان است که چند سالی است که از نعمت مدرسه برخوردار شده است و این یک نعمت بزرگی است.

وی بیان کرد: باید خدارو شاکر باشیم که در این روستا با توجه به شرایطی که دارد از نعمت مدرسه برخوردار شده ایم 

علی پاشا عباسی معلم دلسوز ایوانی است که با سابقه29 سال سابقه  خدمت هم اکنون در مدرسه عشایری شهید آقایی روستای  گیلانه مشغول به تدریس است.

معلمی توفیق و لطف الهى است

این معلم فداکار می گوید:طول دوران خدمتم در اموزش پرورش در مدارس زیادی مشغول به تدریس بودم اما طی 24سال  گذشته که در مدارس عشایری حضور دارم معنای واقعی معلم بودن را احساس کردم .

عباسی  ادامه داد: انتخاب شغل معلمی به ظاهر یک انتخاب است ، اما در حقیقت یک توفیق و لطف الهى است که  خدا رو شاکر هستم که به این توفیق دست پیدا کردم.

وی به مسافتی که برای رسیدن به مدرسه طی می کند اشاره کرد و بیان داشت: حدود چند کیلومتر از مسیر را با خودروی شخصی و مابقی که حدود 6کیلومترمی باشد و صعب العبور است را پیاده طی  می نمایم .

این معلم فداکارادامه داد:ازیک کانکس به عنوان کلاس درس استفاده می شود که از امکانات گرمایشی و سرمایشی مناسب  بهره مند نمی باشد،

عباسی به مشکلات اهالی اشاره کردو ادامه داد :مسیر ارتباطی این روستا  از وضعیت مناسبی برخوردار نیست در فصل زمستان گاها با مسدود شدن مسیر روبرو بودیم که این خود مشکلاتی را ایجاد می کرد گاها افرادی دچار مریضی می شدند که برای رسیدن به بیمارستان ماحمل زحمات زیادی می شدند.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد