سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36081
|
12:15 - 1398/02/08
نسخه چاپی

دادستان ایلام:

۷۰ درصد تولید مرغ مازاد است/ توانایی اداره چند مرغداری در ایلام وجود ندارد/ ارجاع پرونده اخلالگران بازار مرغ ایلام به مرکز

۷۰ درصد تولید مرغ مازاد است/ توانایی اداره چند مرغداری در ایلام وجود ندارد/ ارجاع پرونده اخلالگران بازار مرغ ایلام به مرکز
دادستان ایلام گفت: پرونده اخلال گران بازار مرغ در ایلام بزودی از استان خارج و دادگاه انقلاب مرکز به آن رسیدگی می کند.

به گزارشايلام بيدار، "افشار خسروی زاد"، دادستان ایلام امروز (یکشنبه) در نشست ستاد تنظیم بازار در استانداری ایلام اظهار کرد: متهمان پرونده در دادگاه انقلاب به پرونده آنها رسیدگی می شوند.

وی افزود: تنها ایراد کار دادستانی این است که قرار تخفیف صادر و افراد را آزاد کرده در حالیکه از مرکز در این خصوص تذکر داده شده است.
دادستان ایلام ادامه داد: حدود هشت ماه است که پیگیر هستیم، در شان دادستانی نیست در موضوع مرغ ورود کند زمانی اقدام می کند که موجب اخلال شود.
خسروی زاد تاکید کرد: نهایت حرمت و حفظ جایگاه مدیران را اعمال کرده ایم، اگر سخت گیری می کردیم، امروز برخی از مدیران در این جلسه حاضر نبودند.
وی یادآور شد: آیا توانایی اداره چند مرغداری در داخل استان وجود ندارد، قانون گذار به صراحت در راستای اجرای قانون مبارزه با اخلال گران اقتصادی سکوت مدیران را مشارکت در جرم می داند.
دادستان ایلام گفت: مردم روز پنجشنبه بیش از 150 مورد در ستاد خبری اطلاعات در خصوص نبود مرغ در بازار تذکر دادند، مرغدارانی که ارز 4200 دولت گرفتند، چرا مرغ عرضه نمی کنند، وقتی تسهیلات به مرغدار پرداخت شده، باید زودتر اقدام می کردند.
خسروی زاد تاکید کرد: وقتی 70 درصد تولید مرغ استان مازاد بر مصرف داخلی است چرا با سوء مدیریت اکنون با کمبود مواجه شده ایم.
دادستان گفت: اهمال در وظیفه مدیران محرز است ، وقتی مدیر در به تاراج رفتن بیت المال سکوت می کند به متهم کمک کرده و مشارکت در جرم است.
وی اظهار داشت: کشتارگاه نمی تواند تعطیل شود ، مسببین اخلال در نظام اقتصادی دستگیر و کارگران باید به کار خود ادامه دهند، تا راه اندازی کشتارگاه مرغ مصرفی استان از استان های همجوار تامین شود.
خسروی زاد تاکید کرد: مرغدارانی که مرغ عرضه نمی کنند تعزیرات به عنوان احتکار با آنها برخورد می کند.
وی تاکید کرد: ما تا پای کار آمدن اتحادیه مرغداران اجازه صادرات مرغ از استان را نخواهیم داد ، قانون برای ما فصل الخطاب است و اجازه تخطی از آنرا نمی دهیم.
طی روزهای اخیر برخی از مرغداری های استان ایلام در اعتراض به قیمت تعیین شده برای عرضه مرغ از تحویل آن به کشتارگاه ایلام خودداری و آنرا به سایر استان ها ارسال می کنند.

در روزهای گذشته تعدادی از مسئولان مرتبط با نابسامانی‌های عرضه مرغ به دستور دادستان ایلام بازداشت شدند.

با گذشت یک ماه از آغاز سال جدید و فروکش کردن تب تقاضا و درحالی‌که پیش از این مسئولان اتحادیه‌های صنفی تولیدی و توزیعی و دست‌اندرکاران تنظیم بازار از تولید و ذخایر مناسب گوشت مرغ خبر داده بودند،اما نابسامانی بازار گوشت مرغ همچنان ادامه دارد.

 
 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب