سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36046
|
16:23 - 1398/02/03
نسخه چاپی

مدیرکل اطلاعات استان ایلام عنوان کرد؛

تشریح اقدامات اداره کل اطلاعات ایلام در سال ۹۷

تشریح اقدامات اداره کل اطلاعات ایلام در سال ۹۷
مدیرکل اطلاعات استان ایلام گفت: در سال ۹۷ اقدامات مختلفی از سوی اداره کل اطلاعات استان در راستای امنیت پایدار انجام شد.

به گزارشايلام بيدار، مدیرکل اطلاعات استان ایلام با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبان به ویژه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت گفت: موضوع امنیت به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه همیشه مورد توجه مردم؛ نخبگان و حاکمیت‌ها بوده و هست. در واقع تحقق توسعه پایدار بدون شک در سایه امنیت پایدار شکل خواهد گرفت و بدون وجود امنیت نمی‌توان در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداشت.

وی افزود: این موضوع زمانی اهمیت مضاعف و بیشتری پیدا می‌کند که میزان تهدیدات بالقوه و بالفعل بیشتری متوجه کشور و ملت باشد و از طرفی آن ملت آرمان‌ها و اهداف بلند و جهان شمولی را در فرا روی خود ترسیم کرده باشید.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: جمهوری اسلامی که با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی پای به عرصه وجود گذاشت از همان ابتدا با معادلات و رویکردهای استکبار جهانی جهت سلطه بر جهان عملاً به مبارزه برخواست و همین امر باعث شد از همان بدو شکل‌گیری تا کنون مورد تهاجم و تهدید همه جانبه قدرت‌های استعماری به ویژه آمریکا و همپیمانانش در ابعاد نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی قرار گیرد.

وی گفت: بر این اساس وزارت اطلاعات به دلیل نوع ساختار و مأموریت‌های تخصصی و اطلاعاتی از یک جایگاه خطیر و حیاتی در مواجهه و مقابله با انواع تهدیدات در عرصه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است. گستردگی مأموریت‌ها و حوزه‌های فعالیت از یک سو و تنوع و تزاید تهدیدات و تهاجمات بی وقفه دشمنان از سوی دیگر، همچنین افزایش سطح توقع مسؤلین نظام و انتظارات به حق مردم شریف و قدر شناس از دستگاه اطلاعاتی به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات برای هماوردی و مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های متعدد بدخواهان همه و همه حساسیت و اهمیت کار و لزوم انجام دقیق مأموریت‌ها در مجموعه وزارت اطلاعات را دو چندان ساخته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام افزود: وزارت اطلاعات به واقع در طی دوران فعالیت خود کارنامه قابل قبول و درخشانی را در صیانت و دفاع از حریم انقلاب در حوزه‌های مختلف امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده است تا جایی که به گواه مسؤلان عالی کشور به ویژه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله) توانسته است اعتماد مستحکمی را نسبت به خود در بین مردم و مسؤلین ایجاد کند.

وی تصریح کرد: خنثی سازی عملیات‌های متعدد تروریستی گروهک‌های ضدانقلاب مختلف، مقابله با نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دشمن، مقابله بی امان با جریانات ضد فرهنگی و ترویج کنندگان واگرایی قومی و مذهبی، کشف و ضربه به باندهای قاچاق مواد مخدر و سلاح، کشف و مقابله با جرایم کلان اقتصادی به ویژه اقدامات گسترده در جریان قاچاق دلار و سکه، کالا و احشام، برخورد با مفسدین اقتصادی، اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مسؤلین، صیانت از دستگاه‌های اجرایی و محیط‌های حساس و همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های مدیریتی کلان، نمایندگان مجلس، نظامی، امنیتی و قضائی مهم‌ترین رویکردهای وزارت اطلاعات در تأمین امنیت پایدار محسوب می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام افزود: استان ایلام به عنوان یکی از استان‌های مرزی، طولانی‌ترین مرز خشکی را در کشور با کشور همسایه یعنی عراق با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد. فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در جدار مرز و حوادث امنیتی کشور عراق به ویژه فعالیت گروهک تروریستی داعش، همچنین، وجود دروازه عتبات عالیات به عنوان پر تردد ترین مرز زمینی کشور و حماسه بزرگ اربعین که هر ساله مردم عاشق اهل البیت استان ایلام افتخار میزبانی از زائرین اباعبدالله (ع) را برعهده دارد در کنار برخورداری از منابع خدادادی در حوزه کشاورزی و دامداری و گردشگری و معادن مختلف و زیرساخت‌های انرژی از جمله نفت و گاز در استان با تولید روزانه بالغ بر ۲۲۰ هزار بشکه نفت خام و صنایع پتروشیمی و نهایتاً حجم صادرات کالا به کشور عراق از طریق گمرک بین المللی مهران، ویژگی‌هایی است که استان ایلام را یکی از استان‌های مهم و تأثیرگذار در کشور در ابعاد مختلف محسوب کرده است. لذا تأمین امنیت پایدار در این استان یکی از ضروری‌ترین و حیاتی ترین اهداف و دستاوردهای نظام هست که به لطف خدا و تلاش همه دستگاه‌های مسئول در حال حاضر استان ایلام یکی از امن ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق امنیت پایدار در استان ایلام اداره کل اطلاعات استان با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی، تأمین امنیت مرزها، مبارزه با قاچاق کالا، سلاح و مهمات و قاچاق دام، مقابله با گروهک‌ها و جریانات معاند و ضد انقلاب،، مقابله با فعالیت فرق و جریانات انحرافی در استان، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، کمک به تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) در استان و … را در دستور کار خود قرار داده و به لطف خدا، توانسته با اقدامات شبانه روزی و همکاری سایر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و قضائی، ضریب امنیتی بالایی را در استان ایجاد کند.

اقدامات اداره کل اطلاعات استان ایلام در سال ۹۷

وی به خلاصه برخی از اقدامات اداره کل اطلاعات استان ایلام در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: رصد فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای معاند و شناسایی عناصر وابسته به این سرویس‌ها، شناسایی عناصر وابسته به جریان بعثی تکفیری داعش در عراق و مقابله جدی با ورود عناصر تروریست جریانات تکفیری و معاند به کشور، شناسایی کانون‌ها و افراد وابسته به جریانات معاند و گروهک‌های ضد انقلاب و مقابله با فعالیت و اقدامات خرابکارنه این جریانات و برخورد با برخی عوامل و توجیه و هدایت افراد ناآگاه که از طُرق مختلف (فضای مجازی و حقیقی) به آنها وصل شده بودند، مقابله با قاچاق سلاح، احشام، کالا و مواد مخدر، برقراری امنیت در پایانه و بازارچه مرزی مهران، برقراری امنیت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی (ع)، مقابله با ورود و خروج غیر قانونی از مرز و … از جمله اقدامات اداره کل در مرزهای استان با کشور عراق در سال گذشته با همکاری اعضای جامعه اطلاعاتی و شورای تأمین استان بوده است.

وی تصریح کرد: مقابله جدی با رشد نِحله‌ها و جریانات انحرافی نوظهور از اقداماتی است که در سال گذشته در دستور کار اداره کل اطلاعات استان قرار داشته و اقدامات مقابله‌ای متعددی در این راستا صورت گرفته و به منظور تنویر افکار عمومی این اداره کل اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلفی در سطح استان و شهرستان‌ها نموده است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی اقدامات دامنه داری از جمله انجام کیس های متعدد مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا، ارز و ضربه به باندهای قاچاق احشام، قاچاق سلاح و مهمات،، آرد، سوخت، دارو، فولاد، کود شیمیایی و … انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام بیان داشت: مقابله با احتکار و کم فروشی کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم استان نیز از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان که با مسئول سازی دستگاه‌های ذیربط و کمک به آنها از جمله دستگاه قضائی، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و … در سال گذشته بوده است.

وی افزود: کیس های متعددی در حوزه مقابله با ارتشاء و کارچاق کنی، پولشویی و فرار مالیاتی توسط اداره کل اطلاعات استان ایلام با دستور قضائی و یا در مواردی با همکاری سایر اعضای جامعه اطلاعاتی استان ایلام انجام گرفته است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام افزود: ممانعت از واگذاری غیر مجاز و غیر قانونی اراضی ملی و کشاورزی و زمین خواری، به افراد فاقد صلاحیت نیز از جمله اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اداره کل اطلاعات استان با عنایت به اهمیت و ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان عوامل زمینه ساز مخاطرات امنیتی ضمن رصد و پایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مسؤلین استانی و کشوری اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حوزه‌های مختلف از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق، قتل و نزاع دسته جمعی، حاشیه نشینی و … تلاش کرده ضمن مسئول سازی دستگاه‌ها به ویژه از طریق کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تعیین شده با ارائه راهکارهای کارشناسی در جهت کاهش این آسیب‌ها گام‌های مؤثری را بردارد.

وی گفت: وزارت اطلاعات به عنوان نهاد برآمده از متن انقلاب نقش مهم و بی بدیلی در مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی روز افزون و همه جانبه دشمن در طی دوران شکل گیری تا کنون ایفا نموده است. یکی از وظایف و اقدامات وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه اصلی و مادر اطلاعات در کشور طی سال‌های اخیر نقش مهم و حیاتی ایجاد همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی بوده است.

وی افزود: بر این اساس اداره کل اطلاعات استان با برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد در قالب جلسات جامعه اطلاعاتی نقش مهم و مؤثری در ایجاد همگرایی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در استان ایفا نموده است.

مدیرکل اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر تعامل سازنده و روابط مستحکم و همکاری صمیمانه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده و امنیت پایدار قابل قبولی را در استان علیرغم وجود تهدیدات امنیتی متعدد و شرایط مرزی بودن استان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: اقدامات صیانتی و توجیهی لازم در دستگاه‌های مختلف اجرایی با استفاده از پتانسیل دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه با هدف کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی و همچنین تحقق اهداف توسعه، تولید و اشتغال پایدار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد