سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36037
|
07:44 - 1398/02/03
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام خبر داد؛

آغاز پرداخت خسارت به مردم روستاهای سیل زده عرب رودبار

آغاز پرداخت خسارت به مردم روستاهای سیل زده عرب رودبار
معاون عمرانی استاندار ایلام از پرداخت خسارت به مردم روستاهای سیل زده عرب رودبار خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "احمد کرمی"، معاون عمرانی استانداری ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: قطعی مسیر دسترسی، بالا آمدن آب دریاچه سیمره و احتمال وقوع برق‌گرفتگی از مهمترین خطراتی بودند که در سیل اخیر جان مردم عرب رودبار شهرستان سیروان را تهدید می‌کرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: یکی از مطالبات همیشگی مردم در این منطقه دریافت خسارت‌های ناشی از ایجاد سد سیمره بود که با پیگیری‌های مکرر استاندار محترم، پرداخت خسارت به مردم روستاهای عرب رودبار که اراضی کشاورزی و املاک مسکونی آنان در محوطه دریاچه سد سیمره قرار می‌گیرد، آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در این ایام 5 وزیر به‌منظور بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به استان ایلام سفر و وزرای راه و شهرسازی، بهداشت و جهاد کشاورزی به‌صورت زمینی از روستاهای عرب رودبار بازدید میدانی کردند.

کرمی در ادامه گفت: در کمتر از 24 ساعت پس از وقوع سیل و زیر آب رفتن مسیر دسترسی، راه اضطراری و امدادی روستای چم‌شیر احداث شد.

وی ابراز کرد: پس از بالا آمدن آب سیمره و زیر آب رفتن مسیرهای قبلی این روستا، بلافاصله احداث مسیر دوم اضطراری از طریق جاده قاضی‌خان به‌طول 12 کیلومتر در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

کرمی گفت: این مسیر در کمترین زمان ممکن از قاضی‌خان به داربلوط و سپس چم‌روته احداث شده و ایمن‌سازی و شن‌ریزی آن نیز در دستور کار است.

معاون عمرانی استانداری ایلام اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص توپوگرافی این منطقه، راه‌سازی بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است اما با بسیج تمام امکانات استان این اقدام صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که یکی از مشکلاتی که استعداد تبدیل شدن به بحران را داشت، زیر آب رفتن 3 کیلومتر از تیرهای برق و احتمال وقوع خطر برق‌گرفتگی در منطقه عرب رودبار بود که با تدابیر اعمال‌شده این مشکل برطرف شد و بیان داشت: با عملیات ضربتی و حضور 8 اکیپ اجرایی در مسیر صعب‌العبور این منطقه در کمتر از 72 ساعت اقدامات پیشگیرانه به‌عمل آمد.

کرمی تأمین آذوقه و وسایل اولیه مورد نیاز مردم این منطقه از طریق قایق، تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، جانمایی روستاهایی که قرار است منتقل شوند با مشورت مسئولین محلی در حال انجام است و در این راستا نیز اقدامات عمرانی بسیار مناسبی در روستاهای عرب رودبار انجام شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب