سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36028
|
09:40 - 1398/02/02
نسخه چاپی

گزارش؛

بازارچه ای بدون میوه و تره بار/ وقتی کسبه "استقبال" نمی کنند

بازارچه ای بدون میوه و تره بار/ وقتی کسبه "استقبال" نمی کنند
بازارچه میوه و تربار شهرداری ایوان متاسفانه هیچ گونه استقبالی از ان از سوی کسبه نشده است.

به گزارشايلام بيدار، اهمیت عرضه میوه و تره بار در کشور امروزه بر کسی پوشیده نیست چرا که نقش بسزایی در کنترل بازار محصولات کشاورزی و از یک سو نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدکنندگان داشته است و از طرف دیگر باعث فروش محصولات با قیمت های مناسب برای مصرف کنندگان می شود.

فعالیت میادین میوه و تره بار باعث می شود تا در شرایطی رقابتی محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت تر به فروش برسد که این امر منافع مصرف کنندگان را به دنبال دارد چرا که آنان در شرایط رقابتی محصولات را با قیمت کمتر،کیفیت بهتر و مناسبی دریافت می کنند.

میادین تره بار نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی بازار شهرها دارد و میلیون ها تن محصولات کشاورزی، صیفی جات و باغی در این مراکز عرضه می شود و درآمد حاصل از آن در گردش اقتصادی صرف بهبود و کیفیت اقتصادی جامعه خواهد شد.

میادین و بازارهای میوه علاوه بر کارکرد اقتصادی، کارکرد اشتغال زایی نیز دارند چرا که امروزه هزاران نفر در میادین میوه و تره بار مشغول به کار هستند که اکثر آنها نیروی انسانی غیربومی هستند که از شهرستان ها و حوزه های روستایی جهت اشتغال به شهرها پناه می آورند.

در این گزارش می واهیم به موضوعی که چند سالی است گریبانگیر شهر ایوان شده است بپردازیم آن هم عدم رقبا کسبه و بازاریان در راستای اسکان در بازارچه شهرداری ایوان است که در این زمینه به گفتگو با مسول روابط عمومی شهرداری پرداخته ایم.

هیچ گونه وجهی از کسبه اخذ نمی شود

"نوروز رستمی"، مدیر روابط عمومی شهردار ایوان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازارچه میوه و تربار شهرستان ایوان با هدف ساماندهی دستفروشان شهر ایوان ایجاد شد.

رستمی گفت: با توجه به اینکه ساماندهی دستفروشان در سنوات گذشته از مطالبات مردم بوده است این بازارچه در حال حاضر دارای 80غرفه می باشد.

وی افزود: در حال حاضر این بازارچه تمام امکانات اولیه از قبیل آب و برق روشنایی برخوردار است اما متاسفانه شاهد عدم استقبال کسبه و بازاریان هستیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری تصریح کرد: شهرداری ایوان هیچ گونه مبلغی دال بر کرایه از منقاضیان دریافت نخواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد : امیدواریم که بتوانیم رضایت کسبه و دستفروشان را جلب کنیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد