سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36020
|
08:22 - 1398/02/02
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

سرگردانی زائران در مرز مهران/ زوار از تهیه ویزای گروهی خودداری کنند

سرگردانی زائران در مرز مهران/ زوار از تهیه ویزای گروهی خودداری کنند
در پشت مرز مهران به دلیل اینکه تعداد زیادی از زائران به صورت گروهی ویزای مانیفست تهیه کرده اند، از ورودشان به کشور عراق ممانعت می شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::از چند روز گذشته حجم زیادی از زائران ایرانی علاقمند به سفر عتبات پشت مرز مهران ازدحام کرده‌اند.

براساس این گزارش، در پشت مرز به دلیل اینکه این زوار بصورت گروهی ویزای مانیفست گرفته اند از ورودشان به کشور عراق ممانعت بعمل می آید.

مدت زیادی از اجرای توافق دو کشور ایران و عراق بر تهیه بدون هزینه ویزا می گذرد اما زائران با داشتن ویزای گروهی یا همان مانیفست در مرز بلا تکلیف هستند و تردد افراد تنها از طریق ویزای انفرادی امکان پذیر است.

پس از اجرایی شدن این تفاهم در بین دو کشور زائران برای تهیه این ویزا بعد از مراجعه با کنسول گری ها در نقاط مختلف کشور به صورت گروهی برای زائران ویزا صادر می شود که این نوع ویزا برای اداره گذرنامه در مرزهای خروجی کشور قابل قبول نیست و زائران در مرز بلاتکلیف مانده اند.

با توجه به اعلام مسئولان حج و زیارت کشور بر تهیه بدون هزینه ویزا برای زائران دو کشور از ۱۲ فروردین امسال اما به گفته زائران هنوز هزینه های مختلفی و با بهانه های مختلفی از زائران گرفته می شود.

مسولان در مرز هم به داشتن روادید و گذرنامه معتبر برای زائران تاکید دارند و خواستار این بودند زائران بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند. اگر چه زائران باید برای تردد حتما ویزای رایگان را در اختیار داشته باشند و در غیر این صورت با ارائه تنها گذرنامه نمی توان از کشور خروج کرد.

در همین راستا ایلام بیدار مشکل را با مسئولان در مرز مهران پیگیری کرده است.

زائران برای تردد، ویزای انفرادی بگیرند

"مجتبی سلیمانی"، سرپرست پایانه مرزی مهران در گفتگو با ایلام بیدار در این باره گفت: این موضوع تنها به مرز مهران مربوط نمی شود و اکثر مرزها این مشکل را دارند.

وی اظهار کرد: طبق قانونی که از قبل به اداره گذرنامه اعلام شده امکان خروج از کشور برای زائرین به صورت گروهی فراهم نیست.

سلیمانی افزود: همین مشکل در مرز مهران گریبان گیر زائرین شده و آنان را با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست پایانه مرزی مهران در توضیح این مشکل گفت: در ویزای به شکل گروهی یک برگ برای همه گروه صادر می شود، در قانون گذرنامه ویزا به این شکل باید برای تک تک افراد صادر شود.

وی ادامه داد: تهیه ویزا به این شکل باعث به وجود آمدن چنین مشکلی و در نهایت سرگردانی زائران در مرز شده است لذا برای هر نفر باید ویزای مجزا صادر شود و هر شخص یک ویزا داشته باشد.

سلیمانی بیان کرد: با افرادی که در مرز مهران معطل شده اند، صحبت های لازم انجام گرفته و توصیه کردیم که از طریق کنسولگری نزدیک به استان (کرمانشاه) اقدام به اخذ ویزا به صورت انفرادی کنند.

سرپرست پایانه مرزی مهران به زائران توصیه کرد: افرادی که به مرز مهران مراجعه می کنند از مانیفیست استفاده نکنند و ویزای انفرادی تهیه نمایند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب