سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35994
|
07:59 - 1398/01/28
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

تحریم ها مانع رشد علمی جوانان ایرانی نشده است

تحریم ها مانع رشد علمی جوانان ایرانی نشده است
امام جمعه ایلام گفت: تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه کشورمان نه تنها مانعی در برابر رشد علمی جوانان ایرانی نبوده بلکه در سایه این محدودیت ها شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم بود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلیمن "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با تعدادی از اعضای سازمان های مردم نهاد استان ایلام،  اظهار کرد: بدون شک توسعه همه جانبه کشور از مسیر توجه به نخبگان علمی و استعدادهای جوانان می گذرد و هرچه در این عرصه بهای بیشتری به جوانان بدهیم، با سرعت بیشتری و کیفیت بالاتری نیز توانسته ایم نیازهای کشور را مرتفع کنیم.

وی، با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود رشد علمی ایران هم اکنون حدود ۱۱ برابر بیشتر از متوسط جهانی است، گفت: موفقیت های علمی کشور در رشته ها و فناوری هایی بدست آمده که محصور و در اختیار چند کشور معدود غربی بوده ولی جوانان ایرانی با وجود تحریم ها و کمبود امکانات نشان داده اند از چه استعدادی برای رسیدن به مدارج علمی و فناوری برخوردارند.

امام جمعه ایلام، ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب و اداره کشور و به ویژه شرایط دوران دفاع مقدس جوانان مهم ترین عامل پیروزی های ملت ایران بودند و امروز نیز باید اعتماد بیشتری به این قشر در واگذاری مسئولیت ها داشته باشیم، چراکه جوان سرشار از انگیزه برای حرکت و توسعه همه جانبه کشور است پس باید مدیریت ها را در اختیار جوانان قرار دهیم.

حجت الاسلام کریمی تبار، افزود: دشمن در صدد است با اشکال مختلف و بویژه با شبیخون فرهنگی جوانان را با ارزش های ایرانی، اسلامی بیگانه کند ولی حضور در عرصه دفاع از حرم اهل البیت (ع) نمونه بارزی از اعتقاد راسخ جوانان با ارزش های اسلامی بود ضمن اینکه در روزهای اخیر نیز در همراهی و مشارکت جوانان و به ویژه بسیجیان در کمک به مشکلات سیل زدگان این موضوع را بخوبی مشاهده کردیم.

امام جمعه ایلام، یادآور شد: امروزه تشکیلات متعددی در قالب سازمان های مردم نهاد در رشته های گوناگون فعالیت می کنند که مدیران باید از این ظرفیت برای کمک به بهبود اجرای برنامه ها استفاده کنند.

کریمی تبار، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد بعنوان انجمن های غیرسیاسی نقش بی بدیلی در حوزه های اجتماعی دارند و با گذشتن از منافع شخصی خود و اختصاص تمام توان خود برای کمک به اقشار مختلف جامعه در راه رضای خدا قدم بر می دارند که نشان از تاثیر این سازمان ها در جامعه دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب