سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 35987
|
07:45 - 1398/01/31
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اقدامات جهادی سپاه برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر

اقدامات جهادی سپاه برای محرومیت زدایی در ملکشاهی + تصاویر
اجرای برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان ملکشاهی است که سپاه ناحیه ملکشاهی با عزم جهادی در این راستا قدم برداشته است.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار::قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و به جهت كسب خير و بركت، اجراي طرح هاي محروميت زدايي ، محروم نوازي ، مردم داري ، مردم ياري و مردم دوستي را دنبال مي نمايد.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند: مسئولیت پذیری سپاه در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.
هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام مقدس جمهوري اسلامي، اثبات كارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادي مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابي ها و آباداني مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف براي پاسداري از نظام و جلوگيري از كاهش شور و شوق و حل مشكل مردم محروم است.
در مناطق محروم به جهت عمق بخشي داخلي و ايجاد امنيت پايدار با اولويت مناطق مرزي ، صعب العبور، دور افتاده و حساس كشورپروژه های محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج اجرا می گردد.
عرصه هاي فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... می باشد
 اقدامات محرومیت زدایی سپاه در شهرستان ملکشاهی
اجرای برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان ملکشاهی است که سپاه ناحیه ملکشاهی با عزم جهادی در این راستا قدم برداشته است.

فعالیت گروههای جهادی بسیج سازندگی یکی از برنامه های راهبردی بسیج در شهرستان ملکشاهی می باشد که تاکنون فعالیت گروههای جهادی توانسته است در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم گامهای مهمی بردارد.

ازجمله اقدامات انجام گرفته بسیج در عرصه های محرومیت زدایی، ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان در مناطق محروم است که تاکنون  95 باب منزل مسکونی برای نیازمندان احداث گردیده است و 22 باب دیگر نیز در دست احداث می باشد.

احداث سرویس بهداشتی برای محرومین از دیگر اقدامات محوری بسیج در شهرستان ملکشاهی است که چندین مورد سرویس بهداشتی و حمام در سال گذشته برای محرومین شهرستان ساخته شده است.

از دیگر برنامه های بسیج درشهرستان ملکشاهی، می توان به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی رایگان، احداث چندین منبع ذخیره آب ، احداث پروژه راه دسترسی و آبرسانی بین مزارع روستای بوستانه، کمک به مرمت و ساخت مساجد، احداث بند انحرافی ذخیره آب روستای پل شکسته، احداث ایستگاه پمپاژ آب روستای ملک آباد، ایجاد کانال بتونی به طول 100 متر و پل جهت ایستگاه پمپاژ باغات سیرانه و .... اشاره کرد.

یکی دیگر از برنامه های سپاه ناحیه ملکشاهی در راستای محرومیت زدایی، اجرای طرح پایلوت کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و پایلوت دامداری با همکاری دامپزشکی است که در این راستا گامهای موثری برداشته شده است.

احداث مخازن ذخیره آب چشمه های شهرستان جهت ایجاد باغات نیز در دستورکار سپاه ناحیه ملکشاهی قرار دارد.

اخیرا نیز پروژه های محرومیت زدایی مهمی چون ساخت مسجد و حسینیه، احداث مخازن ذخیره آب، ساخت مسکن محرومین و... در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و بسیج شهرستان ملکشاهی قرار گرفته است.

در آینده نزدیک نیز طرح های محرومیت زدایی دیگری در سطح شهرستان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ناحیه ملکشاهی احداث خواهد شد.

ساخت 22 باب منزل مسکونی برای مددجویان ملکشاهی توسط بسیج سازندگی

"علی میرزایی"؛ فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: احداث 22 واحد مسکونی با اعتبار 660 میلیون تومان جهت مدجویان کمیته امداد در روستاهای شهرستان ملکشاهی در حال ساخت می باشد.
وی اظهار کرد: این واحدها در قالب طرح شهید کاظمی توسط بسیج سازندگی و تفاهم با کمیته امداد در حال احداث می باشند که در ایام دهه مبارک فجر تعداد پنج باب از این منازل تکمیل و تحویل صاحبان آنها گردید.
میرزایی افزود: مساحت هر باب از این منازل مسکونی 54 متر مربع می باشد
کمک به ساخت حسینیه توسط سپاه در ملکشاهی
فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: حسینیه ابوالفضل العباس روستای باولک به مساحت 462 مترمربع با مشارکت مردم و خیرین و کمک 50 میلیون تومان قرارگاه بسیج سازندگی که افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد:  کمک و مشارکت در ساخت حسینیه شهرک سلمان فارسی به منظور ایجاد مکانی فرهنگی و معنوی جهت استفاده مردم این شهرک برای برنامه های عمومی با اعتبار 50 میلیون تومان از دیگر برنانه های بسیج سازندگی در ملکشاهی است که انشاالله تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
میرزایی ادامه داد:  احداث زورخانه باستانی جهت ایجاد فضای ورزشی معنوی در پارک کودک محله سراب برای ورزشکاران با همکاری شهرداری ارکواز با اعتبار 110 میلیون تومان از دیگر پروژه های محرومیت زدایی شهرستان ملکشاهی می باشد و با تفاهم صورت گرفته با شهرداری ارکواز، انشاالله نسبت به تعمیر، مرمت و احیای مجدد این پارک جهت استفاده مردم اقدام جهادی صورت خواهد گرفت.
فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی با اشاره به خدمات رسانی بسیج سازندگی به محرومین شهرستان گفت:   سرویس‌های بهداشتی در سطح شهرستان برای 11 خانواده محروم و بی بضاعت با اعتبار 17 میلیون تومان ساخته شده است.
احداث سه مخزن ذخیره آب
وی اذعان کرد: سه مخزن ذخیره آب جهت استفاده آب شرب و مصارف کشاورزی و توسعه باغات از طریق آبرسانی به مزارع کشاورزی در حال احداث می باشد.
میرزایی افزود: این مخازن با اعتبار 175 میلیون تومان احداث می شوند.
فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی به حجم ذخیره سازی این مخازن اشاره کرد و گفت:  میزان ذخیره سازی آب در این مخازن 600 هزار لیتر می باشد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
وی تعمیر ومرمت سه مدرسه در روستاهای میان تنگ، طالقانی وچم انار، اعزام گروههای جهادی جها برداشت محصولات کشاورزی، مهار آتش سوزی وکاشت نهال با همکاری منابع طبیعی در کوههای شهرستان که دچار حریق شده اند را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه ملکشاهی در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی عنوان کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد