سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35969
|
07:41 - 1398/01/26
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام مطرح کرد؛

تشریح ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام

تشریح ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام
مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت: هنرمندان نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و تولید آثار فاخر هنری و انتقال آن به نسل جوان با بهره‌گیری از قالب‌های هنری بر عهده‌دارند.

به گزارشايلام بيدار، "حجت الله منصوربیگی"، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهید مرتضی آوینی، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و ترویج ارزش‌های اسلامی برگزار می‌شود.

وی، بیان کرد: این سازمان در راستای اهداف و ترویج فرهنگ و هنر انقلابی در بین هنرمندان متعهد و انقلاب استانی و توجه ویژه آنان به هنر متعالی و انجام رسالت خویش در این زمینه برنامه‌های مشترکی با هماهنگی نهادهای فرهنگی استان اجرا خواهد کرد.

وی، بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان تبیین دیدگاه شهید آوینی در زمینه نقش هنر اسلامی در بین هنرمندان و نسل جوان امروزی است، تصریح کرد: از دیدگاه شهید آوینی هنر انقلابی و ماندگار هنری است که در خدمت رشد و تعالی جامعه اسلامی باشد و این هنر سرچشمه جوشان و زلال معرفت و شناخت حقایق جهان هستی و نگرش مثبت به تمام آفریده‌های هست باشد.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، تبلیغات محیطی و اعلام برنامه‌ها، اعزام گروه‌های جهادی هنرمندان به مناطق سیل‌زده شهرستان دره شهر و بخش ماژین برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط سازمان بسیج هنرمندان به میزان 21 میلیون ریال و ارسال به مناطق سیل‌زده، تجلیل از خانواده شهید هنرمند غلامحسین زینی وند با حضور امام‌جمعه دره شهر و به همت کانون بسیج هنرمندان این شهرستان از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

منصور بیگی، حضور سازمان‌یافته هنرمندان بسیجی در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه و شرکت در همایش حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم شب‌شعر و خاطره توسط کانون هنرمندان بسیج شهرستان ایوان، غبارروبی مزار شهدای گمنام در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با حضور هنرمندان بسیجی، حضور فعال و گسترده هنرمندان استان در ویژه‌برنامه‌های اعیاد شعبانیه و روز پاسدار نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی، ابراز کرد: تجلیل از هنرمندان بسیجی و هنرمندان ارزشی و انقلابی رونمایی از آثار هنری و ادبی هنرمندان بسیجی، برگزاری نشست علمی و تخصصی هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر و تبیین نقش و وظیفه هنرمندان بسیجی در تحقق منویات مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

منصور بیگی، در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر از هنرمندان این استان عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند که در قالب 10 رشته هنری و انجمن فرهنگی و هنری سازمان‌دهی شده و هفت کانون بسیج هنرمندان در شهرستان‌های مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب