سرویس: سیاسی
کد خبر: 35960
|
09:19 - 1398/01/25
نسخه چاپی

دختر هاشمی رفسنجانی را چه می‌شود؟

فائزه هاشمی از داعشی خواندن جمهوری اسلامی به تخریب علنی امام خمینی(ره) رسید/ ارث پدری برای تحریف امام به فائزه رسید

فائزه هاشمی از داعشی خواندن جمهوری اسلامی به تخریب علنی امام خمینی(ره) رسید/ ارث پدری برای تحریف امام به فائزه رسید
فائزه هاشمی با تخطئه دیدگاه امام خمینی در مورد زنان گفته که رفتن به فرانسه باعث دنیا دیده شدن امام خمینی و تغییر نظرات ایشان در مورد زنان شده است

به گزارشايلام بيدار،فائزه هاشمی که دوران افول سیاسی خود راطی می کند، تلاش دارد که با اظهارات ساختارشکنانه یکبار دیگر خود را در فضای افکار عمومی مطرح کند. جالب آنکه فائزه هاشمی در حالی این اظهارات کم سابقه را علنی بیان می کند که استقبال خاصی نیز از او صورت نمی گیرد!

او چندی قبل بود که در گفتگو با یک رسانه غربی گفته بود که  «تفکرات جمهوری اسلامی نسبت به زنان تفکرات داعشی است».یورونیوز درباره اظهارات وقیحانه دختر هاشمی رفسنجانی نوشته است: خانم هاشمی می گوید که حکومت جمهوری اسلامی در مسائل مربوط به زنان، تنه به داعش می زند اما جامعه ایران و فضای بین المللی «اجازه نمی دهند علنا مثل داعش رفتار کند.»
او حتی مدعی شده بود: یک گزارشی خواندم از خانم ابتکار که ۴۰ شاخص را از پیشرفت زنان بعد از انقلاب بیان کرده بود مثلا در آموزش و بهداشت. معتقد نیستم که اگر حکومت پهلوی بود این اتفاق ها نمی افتاد و مطمئنا اگر حکومت پهلوی هم بود این پیشرفت ها اتفاق می افتاد و نمی توان به عنوان یک شاخص موفقیت در جمهوری اسلامی در نظر گرفت. زمان شاه در عرصه سیاسی ما وزیر زن داشتیم، سناتور زن و نمایندگان مجلس زن داشتیم که تعدادشان از الان بیشتر بود. من فکر می‌کنم اگر زمان شاه ادامه پیدا می‌کرد تعداد زنان در مراکز تصمیم گیری بیشتر و قوی تر هم می شد. تعداد وزرای زن هم بیشتر می‌شد.
دختر هاشمی در ادامه نیز اظهار داشت: متاسفانه مسائل زنان، پایگاه فقهی و سیاسی پیدا کرده؛ نگاه حاکمیتی که بر دین ما و بر مسائل زنان ما حاکم شده اسلام خیلی افراطی و تند را نمایندگی می کند. ما داریم علمایی مثل آیت الله صانعی، آیت الله بیات زنجانی، آیت الله شبیری زنجانی و آقای محقق داماد و خیلی های دیگر که نگاه روشنی به مسائل زنان دارند و فتواهای شان با فتواهای حکومتی متفاوت است. اما حکومت مسائل زنان را به شدت سیاسی می کند و این خیلی آسیب می زند. اینکه می گویند مرغ یک پا دارد و حاضر نیستند هیچ چیزی را تغییر بدهند و علیرغم همه تلاش ها و هزینه های زنان، تغییر به کندی صورت می گیرد به دلیل سیاسی دیدن مسائل زنان و گره زدن آن به دین آن هم از نوع رادیکال و تند است. یک جور به نظر من به داعش تنه می زند و تفکرات داعشی است. کمی ملایم تر از داعش که اگر رویشان می شد مثل داعش عمل می کردند اما جامعه ایران و نگاه‌های بین المللی چنین اجازه ای نمی دهند.
جدیدترین ساختار شکنی فائزه هاشمی: تحریف امام خمینی!
در همین حال، فائزه هاشمی در جدیترین مصاحبه‌ خود با تخطئه دیدگاه امام خمینی در مورد زنان گفته که رفتن به فرانسه باعث دنیا دیده شدن امام خمینی و تغییر نظرات ایشان در مورد زنان شده است و برای آنکه ایران بهشت شود، لازم بوده تا امام بیشتر از این در پاریس می‌ماندند: «آیت‌الله خمینی، چندین ماه در پاریس زندگی کردند. ایشان در سال ۴۲، با برخی مباحث در خصوص زنان مخالف بودند، اما معتقدم دنیادیدگی اثر زیادی بر افکار افراد دارد. در پاریس افراد و خبرنگاران متعددی به منزل ایشان رفت و آمد داشتند. اما پس از اینکه به ایران آمدند افرادی با افکار بسته‌تر ایشان را دوره کردند. شاید اگر مقداری دیگر در فرانسه مانده بودند و حکومت را از آنجا اداره می‌کردند، اینجا از لحاظ مسئله زنان، بهشت بود. به این نکته هم باید توجه داشت که آیت‌الله خمینی نسبت به خانواده خود، آدم بسیار روشنی بودند. ما خانواده آقای خمینی را می‌شناسیم؛ همسر ایشان، دختر‌ها و نوه‌هایشان. همه این‌ها افرادی روشن، امروزی و متجدد هستند.»
اما آنچه مسلم است، تاکنون تلاش زیادی شده برای ایجاد شبهه در مواضع امام خمینی (ره) از آغاز قیام تا پایان رهبری ایشان صورت گرفته که ناکام مانده است. دلیل اصلی این ناکامی نیز را باید در این مساله جستجو کرد که ایشان در جایگاه یک مرجع دینی احکام اسلامی را بیان می کردند و این احکام برای ایشان خط قرمز بود و به همین دلیل هیچگاه مواضع متناقض و حتی شدت و ضعف های معمولی که در برخی چهره‌های سیاسی دیده می شود، از ایشان دیده نشد.

جالبتر آنکه فائزه هاشمی در حالی غیرمنصفانه و شاید مغرضانه سعی در تخطئه امام خمینی(ره) در مساله زنان داشته که خودش نیز اعتراف می کند که امام خمینی(ره) نسبت به خانواده خود، آدم بسیار روشنی بودند.
به نظر با توجه به برخی خاطرات عجیب و غیرمستند سالهای آخر عمر آیت الله هاشمی از امام خمینی (ره) به نظر می رسد که این سیره سیاسی به فائزه هاشمی به ارث رسیده است.
لازم به ذکر است که هاشمی رفسنجانی در سالهای آخر عمرشان با توجه به تغییرات سیاسی که در ایشان ایجاد شده بود؛ گاه با نقل خاطراتی عجیب به تحریف علنی امام خمینی (ره) علیه پرداختند که البته با انتقاد بسیاری از نزدیکان امام نیز مواجه شدند.

 

منبع:جهان

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد