سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35955
|
08:29 - 1398/01/25
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت سمن ها برای کمک به سیل زدگان

لزوم استفاده از ظرفیت سمن ها برای کمک به سیل زدگان
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: ظرفیت سازمان های مردم نهاد (سمن ها) برای کمک به سیل زدگان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد نوذری"، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در جلسه ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: آسیب هایی که به افراد سیل زده وارد می شود در کنار مشکلات مالی و جسمی از نظر روحی و روانی نیز تا مدت ها بر آسیب دیدگاه باقی می ماند که در صورت برخورد نامناسب و مدیریت نکردن امور می تواند عواقب بسیاری به دنبال داشته باشد.

وی، افزود: همه مدیران و کارشناسان باید با دقت وضعیت افراد گرفتار و آسیب دیده را رصد و تلاش کنند آنها را برای زندگی مجدد آماده و مهیا کنند تا از ایجاد یاس و نا امیدی در آنان جلوگیری شود.

معاون استاندار ایلام، تاکید کرد: بیشتر افراد آسیب دیده از اقشار کم درآمد و محروم جامعه هستند که دچار خسارت شده اند پس باید حداکثر توان خود را برای کمک به خارج شدن آنها از این وضعیت بکار بگیریم.

نوذری، یکی از ظرفیت های موجود در این زمینه را کمک گرفتن از سازمان های مردم نهاد دانست که می توانند با حضور در مناطق آسیب دیده کمک های شایان توجهی را به سیل زدگان ارائه دهند.

وی، همچنین بر اعزام تیم های روانشناسی به مناطق حادثه دیده برای بازتوانی افراد گرفتار و جلوگیری از بروز آسیب های بعد از بحران تاکید کرد.

معاون استاندار ایلام، یادآور شد: کنترل نکردن مسائل اجتماعی می تواند به آسیب های امنیتی تبدیل شود پس باید در جهت رفع دغدغه های سیل زدگان همت کنیم.

نوذری، با اشاره به در پیش بودن هفته جوان گفت: از مجموع جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام ۲۷ درصد را جوانان تشکیل می دهند که از میانگین ۲۵ درصدی کشور نیز بالاتر است.

وی، تصریح کرد: باید با حرکت در جهت پویایی، نوآوری و نواندیشی جوانان بتوانیم از این ظرفین بزرگ برای توسعه استان بهره بگیریم.

معاون استاندار ایلام، خاطرنشان کرد: توسعه کرسی های آزاداندیشی مورد نظر رهبر معظم انقلاب از راهبردهایی است که باید در دستور کار باشد تا بتوان از استعدادهای جوانان در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب