سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35954
|
08:12 - 1398/01/25
نسخه چاپی

دکتر جامعه شناس:

استفاده یک ساعت از موبایل معادل مصرف یک گرم کوکائین است

استفاده یک ساعت از موبایل معادل مصرف یک گرم کوکائین است
دکتر جامعه شناس گفت: یک ساعت استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی همانند موبایل و تبلت معادل مصرف ۱گرم کوکائین است.

به گزارشايلام بيدار، مضرات تبلت و گوشی تلفن همراه برای کودکان علاوه بر ایجاد ضعف بینایی می تواند به بروز مشکلات عصبی هم ختم شود. کودکان در این سن باید به فعالیت های بدنی و ذهنی سالم بپردازد تا یکجا نشستن و سیر کردن در دنیای غیر واقعیدلیل سکوت کودکان هیچ یک از این مسائل نیست. آن ها به اقتضای شرایط سنی شان باید کمی سر و صدا و تحرک داشته باشند.

اما واقعا چرا ساکت یکجا نشسته اند؟ وسایل الکترونیکی از جمله گوشی و تبلت که امروزه دیگر دست هر بچه ای هست 
درست است که این وسایل می توانند در امر سرگرمی و آموزش به کار بیایند، اما باید به جنبه های دیگر آن نیز نگاه کرد. اگر والدین بیش از حد به کودکان خود اجازه کار کردن با گوشی و تبلت را بدهند آن ها از دنیای واقعی فاصله خواهند گرفت.

"دکتر یحیی حافظ نژاد"،جامعه شناس و استاد دانشگاه در این مورد گفت:مهم ترین و پر کاربرد ترین وسایل زندگی امروزی، موبایل،تبلت و رایانه ها هستند اگر چه استفاده از این وسایل اجتناب ناپذیراست ولی نباید از خطرات استفاده نادرست از این وسایل غافل ماند.

وی بیان داشت:پژوهش های انجام شده نشان می دهند که یک ساعت استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی همانند موبایل و تبلت معادل مصرف ۱گرم کوکائین است.

حافظ نژاد با بیان اینکه خودمان در مرحله اول باید کمتر از این وسایل الکترونیکی استفاده کنیم،افزود:والدین باید ابتدا درحدضرورت وارد فضای مجازی شوند و برای فرزندانشان تبلت و موبایل شخصی نخرند.

 این جامعه شناس با اشاره به اینکه بعضی والدین برا خلاص شدن از دست بچه هاآنها را با تبلت یا موبایل سر گرم می کنند،تصریح کرد:والدین باید از تخصص و تسلط بچه ها دراستفاده از این وسایل تعریف و تمجید نکنند و فقط در ساعات بخصوصی اجازه استفاده بچه ها از بازیهای مورد علاقه آنها در گوشی دهند.

 وی به مشغول کردن بچه ها با بازیهای فیزیکی( کشتی فوتبال...) اشاره کرد و گفت : چاقی، تیک های عصبی، انزوا و گوشه گیری،پرخاشگری،خودکشی، برخی بیماریهای جسمی مانند نزدیک بینی ، اعتیاد اینترنتی در اثر استفاده نادرست و بیش از حد از و کنترل نشده این وسایل به وجود می آئید.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد