سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35951
|
08:00 - 1398/01/25
نسخه چاپی

گزارش؛

آسمان آباد چشم به راه تدبیری مسئولانه

آسمان آباد چشم به راه تدبیری مسئولانه
امروزه وطی سیلاب های اخیر ودر طی آمد ورفت مسئولان کشوری فرصت مناسبی است تا در کنار مناطق سیل زده سایر مناطق شهرستان چرداول توسعه یابند.

به گزارشايلام بيدار، برای توسعه وآبادانی شهر و روستا باید همه دستگاهها پای کار باشند ودراین صورت فقط یک منطقه خاص دیده نشود وجای جای شهرستان یا استان بنا به ظرفیت وپتانسیل خود دیده شود.

متاسفانه در طول سال های اخیر همه مناطق شهرستان چرداول بنا به ظرفیت خود آن طور که باید دیده نشده اند ومحدود به مواردی شده اند که از درجه کمتری برخوردار است.

امروزه وطی سیلاب های اخیر ایلام به میدانی برای رفت وآمد مسئولان کشوری وحل مسائل استان تبدیل شده که دراین فرصت می تواند برای مناطقی که از توسعه کمتری برخوردارند استفاده کرد.

آسمان آباد یکی از مناطق شهرستان چرداول که با توجه به جمعیتش مورد غفلت واقع شده وآن طور که باید دیده نمی شود.

آسمان آباد همان دیاری است که در طول دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده وبا داشتن استعدادهای بسیار خوب، اکنون نیازمند آبادانی است.

به اسم شهرک صنعتی منطقه ای را در آسمان آباد به این امر اختصاص داده شده ولی شهرک صنعتی بدون کارخانه یا صنایع تولیدی حکم همان زنبور بی عسل را دارد که هیچ فایده ای برای منطقه ندارد.

بنا برگفته مسئولان راه وشهرسازی استان ایلام پروژه راه آسمان آباد به سرابله در دست مطالعات قرار دارد وبه بعد از کارمطالعاتی وتخصیص بودجه به زیر پیمان خواهد رفت ، جالب اینجاست که این راه 15 کیلومتری مطالعات آن 1 سال طول کشیده واراده ای برای چهار بانده کردن آن می توان گفت که وجود ندارد.

جاده  آسمان آباد به بخش کارزان درشهرستان سیروان که راه مردم به استان ایلام را بسیار نزدیک کرده واز راههای قدیمی مردم محسوب می شود،  هم بنا به مسائلی هم همچنان درگیر مشکلات است که باید شاهد عدم ساخت این راه قدیمی در سال های آینده باشیم جالب اینکه این راه با کمی همت وپشتکار قابلیت تبدیل به یک راه مناسب برای جذب گردشگران را دارد وبه منابع طبیعی هم آسیب نخواهد رساند.

مساله بخشداری آسمان آباد که با بخشداری شباب مطرح شد اکنون به ارتقا هلیلان به شهرستان رسیده وبعد از آن منتظر هستیم که مساله در دست اقدام ودرحال پیگیری کی به نتیجه ختم خواهد شد یا اینکه این وعده به راستی که کی می خواهد تحقق یابد.

شهرآسمان آباد با وجود گذشت سال های زیادی از تاسیس شهرداری درآن همچنان همانند روستا،  کوچه ها وخیابان های آن منتظر این هستند تاشاید روزی مسئولان محترم تدبیری به حال آن بیاندیشند وبعد از گذشت سال های زیاد،  شهری که همچنان درگیر طرح تفضیلی ویا معارضات باشد کم کاری محسوب می شود و تاکنون این مساله باید حل می شد.

آسمان آباد دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که امام زاده میرحمزه، شهرتاریخی گم گم، منطقه تفریحی چریور ومنطقه تفریحی پشته از جمله آن هاست ودراین بین پارک آسمان آباد که قرار بوده ساخته شود هم نیمه کاره مانده وحتی برای جاذبه های گردشگری این شهر هم هیچ طرحی وجود ندارد.

منت نیا یکی از اهالی شهر آسمان آباد درگفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:مهم ترین مساله آسمان آباد بیکاری است که باعث مشکلاتی برای مردم شده است وباعث بروز پدیده آسیب های اجتماعی دراین منطقه شده است.

وی افزود:آسمان آباد روند توسعه بسیار کندی را طی می کند ودربسیاری از زمینه پتانسیل های این منطقه دیده نشده  که دراین زمینه نیازمند تدبیری مسئولین هستیم.

این شهروند آسمان آبادی تصریح کرد:آسمان آباد اکنون نیاز به همت وپشتکار مسئولین برای آبادانی آن دارد ودراین بین مطمئنا مردم هم همراه مسئولین خواهد بود.

بیکاری هم یکی از مهم ترین معضلات آسمان آباد است که باعث شده تا آسیب های اجتماعی بیشتر شوند وبرای کم کردن آن نیاز به اشتغال دراین منطقه بسیار دیده می شود.

به راستی که چه خوب می شد که در پیگیری های مسئولین محترم شهرستان ظرفیت های آسمان آباد دیده می شد وپروژه هایی را شروع کرد که به توسعه این منطقه کمک کند تاشاید روزی شاهد آن باشیم که غبار بی توجهی از چهره این منطقه پاک شود.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب