سرویس: سیاسی
کد خبر: 35937
|
13:19 - 1398/01/21
نسخه چاپی

شرمن: تصمیم ترامپ درباره سپاه عملاً سودی ندارد

شرمن: تصمیم ترامپ درباره سپاه عملاً سودی ندارد
مذاکره‎کننده ارشد تیم هسته‎ای سابق آمریکا می‏‌گوید با توجه به مخاطراتی که متوجه نیروهای آمریکایی می‎شود و با توجه به اینکه سپاه پیشتر هم تحریم بوده است، تصمیم اخیر ترامپ بازده عملی ندارد.

به گزارشايلام بيداربه نقل از رجانیوز، نیویورک‎ تایمز نوشت: وندی شرمن مذاکره‎کننده ارشد تیم هسته‌‏ای سابق آمریکا که در جریان حصول برجام نیز حضور چشمگیری داشت، به اقدام اخیر دولت دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری این کشور مبنی بر گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریسم، واکنش نشان داد.

 
وی در این باره گفت: دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا هم به گزینه گنجاندن نام سپاه در لیست تروریسم فکر کرد، اما به این نتیجه رسید که این اقدام با توجه به مخاطراتی که برای آمریکایی‌ها در پی دارد و با در نظر گرفتن این موضوع که به هر حال سپاه از قبل نیز تحت تحریم واشنگتن بوده است؛ عملاً سودی نخواهد داشت چراکه با تروریستی اعلام‎کردن یک نهاد نظامی خارجی، نظامیان خود را به‌‏ویژه در کشور همسایه ایران یعنی عراق به مخاطره می‌انداختیم.
 
روز گذشته، در بیانیه‎ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، ترامپ مدعی شد: من بطور رسمی اعلام می‌کنم دولتم قصد دارد بر اساس بند شماره ۲۱۹ از «قانون مهاجرت و ملیت»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.
 
در چارچوب این طرح، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که طبق قانون اساسی یکی از ارکان نظامی و دفاعی ایران است در لیست گروه‌های تروریستی دولت آمریکا گنجانده شد.
 
بحث تروریستی خواندن سپاه توسط ایالات متحده آمریکا، نخستین بار در شهریور ۱۳۹۶ مطرح شد که در آن مقطع زمانی با تصویب قانون ضد ایران، روسیه و کره شمالی موسوم به کاتسا، مسکوت باقی ماند.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب