سرویس: سیاسی
کد خبر: 35936
|
13:18 - 1398/01/21
نسخه چاپی

حرف‌های محمود صادقی یک روز بعد از پوشیدن لباس سپاه

مسائل را تفکیک کنیم/ تصویب FATF ربطی به موضوع سپاه ندارد!

مسائل را تفکیک کنیم/ تصویب FATF ربطی به موضوع سپاه ندارد!
فكر نمي‌كنم رد اين لوايح به مصلحت ما باشد. اما در بحث تقابل با امريكا، فشارها و اقدامات كاخ سفيد بايد توجه داشته باشيم كه آنها در مجموع به‌دنبال منزوي‌تر كردن ايران هستند.

به گزارشايلام بيدار،محمود صادقی، نماينده اصلاح‌طلب تهران در مجلس که دیروز هم همراه با سایر نمایندگان مجلس با لباس سپاه در صحن علنی مجلس حاضر شد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد پیرامون آینده تصویب FATF بعد از اقدام خصمانه آمریکا در اضافه نمودن سپاه به لیست تروریست ها گفته است: «بايد اين مسائل از يكديگر تفكيك شود. هرچند كه به لحاظ رواني، اقدام كاخ سفيد فضاي سنگيني عليه بحث FATF ايجاد كرده اما بايد در هر بحثي، منافع ملي در نظر گرفته شود». هرچند صادقی قبلا هم از نمایندگان سینه چاک تصویب این لوایح خطرناک بود اما اصرار وی به تصویب این لوایح بعد از قرار دادن سپاه در لیست ترویست‌ها که افراد مردد در این زمینه را هم به مخالفان پیوستن به کنوانسیون های پالرمو و CFT تبدیل کرد، عجیب و قابل تامل است.


به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات صادقی را را در ادامه خواهید خواند:

*شخصا معتقدم واكنش ما تاكنون واكنشي منطقي و اصولي بوده است. ضمن اينكه بايد حساسيت اوضاع را هم در نظر بگيريم كه احيانا اقدام احساسي صورت نگيرد.

*ما به‌خاطر فشارهاي امريكا، بحث FATF را دنبال نمي‌كرديم؛ بلكه باتوجه به آنكه اين گروه ويژه يك سازمان بين‌الدولي است و استانداردهايي به‌لحاظ روابط بانكي و پولي دارد، ما نيز سعي داشتيم جهت ارتقاي سطح شفافيت از اين سازوكارها استفاده كنيم. البته علاوه بر اين، بنا داشتيم به نحوي عمل كنيم تا دچار محدوديت‌‌هايي كه عدم رعايت اين استانداردها به دنبال خواهد داشت را نشويم. آنچه مسلم است بايد اين مسائل از يكديگر تفكيك شود. هرچند كه به لحاظ رواني، اقدام كاخ سفيد فضاي سنگيني عليه بحث FATF ايجاد كرده اما بايد در هر بحثي، منافع ملي در نظر گرفته شود.

*فكر نمي‌كنم رد اين لوايح به مصلحت ما باشد. اما در بحث تقابل با امريكا، فشارها و اقدامات كاخ سفيد بايد توجه داشته باشيم كه آنها در مجموع به‌دنبال منزوي‌تر كردن ايران هستند. بنابراين ما نبايد خودمان را دچار انزوا كنيم؛ ضمن آنكه فكر مي‌كنم همين تقابل با امريكا بيشتر اقتضا مي‌كند كه از اين فرصت براي كاهش انزواي ايران و تقويت جايگاه خودمان استفاده كنيم.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد