سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35921
|
09:54 - 1398/01/11
نسخه چاپی

فرماندار سیروان:

دستور تخلیه روستای «چم شیر» سیروان صادر شد

دستور تخلیه روستای «چم شیر» سیروان صادر شد
فرماندار سیروان گفت: با توجه به احتمال آبگرفتگی کامل روستای چم شیر، دستور تخلیه این روستا از طرف استاندار ایلام صادر شده است.

به گزارشايلام بيدار، "جواد رحیمی مقدم"، فرماندار سیروان با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده به احتمال زیاد منازل این روستا طی روزهای آینده به زیر آب خواهند رفت و تمامی ساکنان باید در جای امن اسکان داده شوند.

وی تاکید کرد: با همکاری های صورت گرفته منطقه برز خلف در نزدیکی این روستا در سریع ترین زمان برای اسکان اضطراری اهالی روستا تسطیح و آماده سازی خواهد شد.
وی یادآور شد: این تصمیم در نشست مدیریت سد سیمره با حضور استاندار ایلام و با هدف پیشگیری از آسیب های احتمالی به اهالی روستا اتخاذ شده است.
روستای چم شیر شهرستان سیروان در مجاورت رودخانه سیمره و عقبه سد برق آبی سیمره قرار دارد که در بارش های سیلابی اخیر در اثر بالا آمدن تراز سد و همچنین طغیان رودخانه سیمره دچار آبگرفتگی 30 تا 40 درصدی شد.
همچنین راه ارتباطی این روستا و روستاهای چم روته و دار بلوط مسدود شده و امداد رسانی به اهالی این روستاها تنها از طریق بالگرد و قایق انجام می شود.
با توجه به اخطارهای مسئولان سد سیمره امکان آبگرفتگی 100 درصدی روستای چم شیر وجود دارد و بر همین اساس دستور تخلیه روستا صادر شده است.
هم اکنون گروه های امدادی، بهداشتی و درمانی و خدمات رسان در این روستا مستقر هستند و توسط سپاه پاسدران نیز علاوه بر پخت نان، غذای گرم نیز برای اهالی روستا طبخ می شود.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب