سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35869
|
11:57 - 1398/01/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آخرین اخبار سیل در استان ایلام/ دستور تخلیه پنج روستای ماژین صادر شد/ مسدود شدن دو محور اصلی/ پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد + فیلم و عکس

آخرین اخبار سیل در استان ایلام/ دستور تخلیه پنج روستای ماژین صادر شد/ مسدود شدن دو محور اصلی/ پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد + فیلم و عکس
سامانه پرقدرت بارشی از بامداد امروزمناطق مختلفی از استان ایلام را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گزارشايلام بيدار، سامانه پرقدرت بارشی که از بامداد امروز از غرب کشور وارد کشور شده مناطق مختلفی از استان ایلام را تحت تأثیر خود قرار داده است.

از صبح امروز و با شدت گرفتن این بارش ها بسیاری از محورهای مواصلاتی استان ایلام با مشکل و مسدودی مواجه شده اند. این در حالی است که در برخی دیگر از محورها به علت رانش زمین ترددها به کندی صورت می گیرد.

در مسیر و محور ایلام به سرابله نیز بارش شدید باران باعث ریزش کوه در برخی مسیرهای این محور شده است که البته به گونه ای نیست که در تردد خودروها اخلال ایجاد کند.

سفر معاون اول رئیس جمهور به ایلام 

بر همین اساس و با توجه به هشدارهای داده شده ستاد بحران و هواشناسی برای استان ایلام فردا؛ 12 فروردین ماه معاون اول رئیس جمهور به استان ایلام سفر می کند تا از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده برای مقابله با سامانه بارشی قرار گیرد.

همچنین قرار است وی در این سفر در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام نیز شرکت کند.

مسدود شدن محور مهران به دهلران

بر همین اساس و با توجه به شدت بارش ها به ویژه در شهرهای جنوبی استان ایلام و به علت طغیان رودخانه میمه، مسیر ارتباطی دهلران به مهرانتا اطلاع ثانوی مسدود شد.

شدت آب رودخانه به حدی است که حجم آب از بالای جاده عبور و مجددا به سمت رودخانه سرازیر می شود.

از مردم و کسانی که از این مسیر تردد می کنند خواسته شده تا نسبت به ادامه مسیر خودداری کنند.

"رضا همتی‌زاد"، فرمانده پلیس راه استان ایلام در این باره گفت: از ساعت 15و 30 دقیقه امروز، محور مهران به دهلران در محدوده پل بزرگ میمه کیلومتر 10، به دلیل طغیان رودخانه تا اطلاع بعدی مسدود است. 

 وی تصریح کرد: رانندگانی که قصد تردد از مهران به دهلران و یا بالعکس دارند، از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. 

رئیس پلیس راه استان ایلام اذعان کرد: مسیر ایلام-آبدانان-مورموری-دهلران به عنوان مسیر جایگزین اول و مسیر مهران-سه راهی کاور-زرین آباد-سه راهی گوراب-آبدانان-مورموری -دهلران به عنوان مسیر جایگزین دوم انتخاب شده اند که البته مسیر جایگزین دوم، صرفاً جهت تردد خودروهای سبک است.

همتی‌زاد در پایان از رانندگان خواست با توجه به افزایش بارش‌ها در ساعات آینده از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان خودداری کنند.

لغو پروازهای فرودگاه ایلام

پروازهای بعدازظهر فرودگاه شهدای ایلام شامل تهران-ایلام-تهران به علت نامساعد بودن شرایط جوی لغو شدند.

گفتنی است پرواز صبح مشهد-ایلام و بالعکس فرودگاه شهدای نیز لغو شده بود.

پیش بینی می شود با توجه به حجم بارش ها طی فردا نیز پروازهای فرودگاه شهدای ایلام نیز لغو شوند.

رانش زمین در چند محور ارتباطی

"نورالله دلخواه"، مدیر کل راهداری و حمل و جاده‌ای استان ایلام گفت: بر اساس صدور اخطاریه هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و تشکیل ستاد مدیریت بحران، تمام اکیپ‌های راهداری در تمامی محورهای مواصلاتی استان برای خدمات رسانی در حال آماده باش کامل هستند.

وی افزود: بارش‌ها از امروز صبح در تمامی محورهای مواصلاتی استان شروع شده، با توجه به اخطاریه‌های صادر شده و این که سامانه پربارشی است از هموطنان تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دلخواه ادامه داد: مشکلاتی در محورهای مواصلاتی در بحث رانش و ریزش و در چند نقطه هم آبگرفتگی در چرداول و دهلران به وجود آمد که رفع شده است.

وی تصریح کرد: رانش زمین در مسیر ایلام- صالح آباد بعد از تونل کربلا، تقاطع جاده قدیم و جدید در دو نقطه، جاده – ایلام ملکشاهی همچنین در مسیر ایلام به سرابله قبل از تونل آزادی گزارش شده که همکاران در تمامی این نقاط در حال خدمات رسانی هستند.

استقرار کامل تجهیزات و دستگاه های سپاه در مناطق سیل زده

سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز؛11فروردین ماه در حاشیه بازدید از محله بانبرز شهر ایلام گفت: به دنبال بارندگی های اخیر و تشکیل جلسه بحران، سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از روز گذشته بخشی از شهر ایلام و در منطقه بانبرز را برای مقابله با سیل احتمالی برعهده گرفت.
وی اظهار کرد: در همین راستا روز گذشته به همراه استاندار و جمعی از اعضای شورای بحران استان از محل یادشده بازدید به عمل آمده شد.
شاکرمی افزود: به منظور پیشیگری از وقوع سیل و ضرورت موضوع نیروهای سپاه امیرالمؤمنین (ع) دیشب مسیلی که در سیل قبلی در شهر ایلام مشکل ساز و برای مردم ایجاد بحران و آنان را با سختی مواجه کرد بود را لای روبی کردند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌ها در محل مستقر شده و تا پایان بارندگی ها و سیل در محل حضور دارد، علاوه بر این همه مسیرهای منتهی به کانالی که در سیل قبلی مشکل‌زا شده بود مدیریت شده تا مردم مشکلات سیل چند سال گذشته را نداشته باشند.
وی ادامه داد: کل تجهیزات مهندسی تیپ برای مقابله با سیل احتمالی در شهر ایلام را پای کار آورده ایم و تجهیزاتی نظیر بیل مکانیکی زنجیری، کمپرسی، لودر و دستگاه های سنگین دیگر که می توانند کمک کنند به کار گرفته شده تا با توجه به دبی آب مشکل را مدیریت کنیم.
 
شاکرمی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از روز گذشته آغاز و همچنان در محله بانبرز ادامه دارد ایجاد خاکریز در مسیر اجراه شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سیروان همه روستاهایی که در حاشیه سیمره هستند و بایستی تخلیه شوند آمادگی ها در این خصوص نیز ایجاد شده و با مردم این مناطق نیز دیدارهایی انجام گرفته است.
فرمانده سپاه استان ایلام خاطر نشان کرد: در همان شبی که در دره شهر و بخش ماژین حادثه پیش آمد بلافاصله خودمان را به محل یاد شده رساندیم و ضمن بازدید از روستاهای در معرض خطر تمهیدات لازم نیز اندیشیده شد.
وی یادآور ساخت: همچنین در دهلران مسیرهای منتهی به شرهانی و راهیان نور کارهای اساسی در این زمینه انجام گرفته است، وظیفه ما این است که در کنار مردم و نوکر آنان باشیم.
شاکرمی گفت: علاوه بر این موضوعات محموله‌ای هم برای استان‌های گلستان و مازندران آماده شده که بعد از تمام شدن سامانه جوی اگر حادثه خاصی به وجود نیاید جمعی از بچه های سپاه به منطقه یاد شده اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در پایان نیز گفت: مسیل بانبرز به گونه ای است که با توجه به شدت آب قسمت های پایین شهر در پیچ آشوری و حتی بخش هایی دیگری از جمله محله خرم رودی نیز بی تأثیر از این مسیل نخواهند شد لذا در بازدید دیروز استاندار از این محل تصمیم بر این گرفته شد تا در فصل مناسب نسبت توسعه و ساماندهی مابقی مسیر اقدامات لازم بعمل آورده شود.
شاکرمی عنوان کرد: همچنین سپاه نواحی در دره شهر، سیروان و دهلران در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم و سیل های احتمالی هستند.
مسدود شدن محور دره شهر - بدره و دهلران به آبدانان
شدت بارش ها در محور دره شهر بدره نیز باعث مسدود شدن این محور شده است. این محور در محدوده روستای وحدت آباد به دلیل آبگرفتگی شدید موقتا مسدود شده است.
از محور دهلران به آبدانان نیز خبر می رسد نیروی انتظامی برابر دستور ستاد بحران با استقرار در این مسیر از تردد شهروندان برای ادامه مسیر جلوگیری می کند.
تکذیب شکسته شدن سد ایلام

"علی پوراحمد"، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: برای پیشگیری از خسارت سرریز شدن سدها بر اثر وقوع بارش‌ها، اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: شکسته شدن سدایلام کذب محض بوده و به شهروندان توصیه می‌شود به شایعات توجه نکنند.

وی افزود: سد ایلام در حال حاضر تا زمان سرریز نمودن سد 3 متر کاهش ارتفاع  دارد و با اقدامات مناسب هیچ گونه نگرانی در خصوص شکستن سد وجود ندارد.

دستور تخلیه ۵ روستای ماژین صادر شد

"کیانوش محمدنژاد"، فرماندار دره شهر با بیان این مطلب گفت: با توجه بالا آمدن آب رودخانهسیمره دستور تخلیه ۵ روستای میدان خلف، شوره، ورکمره، گرم اباد و دمرود بخش ماژینصادر شده است.

وی افزود: این روستاها در حاشیه رودخانه سیمره و در کانون خطر قرار دارند.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مردم این روستاها اندیشیده شده است.

فرماندار دره شهر اظهار داشت: از اهالی محترم این روستا تقاضا داریم علاوه بر حفظ ارامشبا ستاد بحران همکاری کنند.

به دنبال بارش های سیل آسا و بالا آمدن آب سد سیمره، تعدادی از روستاهای بخش عرب رودبار شهرستان سیروان( تعدادی از روستاهای استان ایلام و 9روستای شهرستان کوهدشت استان لرستان) در خطر آب گرفتگی و قطع ارتباط جاده ای قرار گرفتند.

به همین منظور ظهر امروز یکشنبه 11 فروردین 98، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بخش عرب رودبار از توابع شهرستان سیراون به منظور بازدید میدانی از منطقه و همچنین بررسی مشکلات مردمی حضور پیدا کرد.

شاکرمی در این بازدید ضمن دیدار با اهالی، در راستای کمک رسانی به مردم گرفتار در سیل ناشی از بالا آمدن آب دریاچه سیمره، دستور استقرار یک دستگاه نانوایی سیار، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لودر و یک دستگاه مایلر را صادر کرد که این دستگاهها تا آخر وقت امروز در منطقه مستقر خواهند شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام همچنین در این دیدار اظهار داشت: در راستای رسالت سپاه پاسداران مبنی بر مردمداری، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مواد غذایی برای مردم منطقه در دستور کار می باشد.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز، آمادگی لازم جهت حضور گردان های بیت المقدس، امام حسین(ع) و گروه های جهادی جهت کمک به مردم وجود دارد.

دستور تخلیه روستای چم شیر سیروان صادر شد

"جواد رحیمی مقدم"، فرماندار سیروان گفت: بر اساس پیش بینی‌ها بارش‌ها از ساعت اولیه صبح امروز در سطح شهرستان شروع شده است.

وی افزود: با شروع این بارش‌ها احتمال بالا آمدن آب عقبه سد سیمره دور از انتظار نبود، یکی از روستاهایی که در حوزه سد سیمره احتمال آبگرفتگی وجود داشت روستای چم شیر بود.

وی ادامه داد: دستور تخلیه ساکنین روستا صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ گونه ورود آب به منازل نداریم، در این خصوص تمهیداتی شده که در صورتی که آب به منازل ورود کند این آمادگی وجود دارد تمام دستگاه‌های خدماترسان پای کار باشند.

احتمال مسدود سازی پل گاومیشان
کیانوش محمدنژاد فرماندار دره شهر گفت: درصورت ادامه روند بالا امدن اب رود کشکان و رود سیمره احتمال بسته شدن پل گاومیشان در مسیر دره شهر_پلدختر وجود دارد.
با همکاری ستاد بحران تمامی روستاهای سطح شهر و دوبخش مرکزی و ماژین رصد می شود.
هم اکنون تردد در جاده های مواصلاتی شهرستان برقرار است اما همشهریان از تردد غیر ضروری بپرهیزند.
 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب