سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35816
|
12:30 - 1398/01/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

احتمال وقوع سیلاب در ایلام از امشب/ خطر در کمین چادرنشینان نوروزی

احتمال وقوع سیلاب در ایلام از امشب/ خطر در کمین چادرنشینان نوروزی
براساس اعلام سازمان هواشناسی اوج فعالیت این سامانه برای استان ایلام از امشب پیش بینی شده که در همین راستا ستاد بحران استان ایلام نیز هشدارهایی داده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::سامانه فعال بارشی از بامداد امروز؛ چهارم اسفند ماه استان ایلام را فرا گرفته بطوریکه از شروع بارش ها حتی بصورت پراکنده آبگرفتگی معابر شهر را در پی داشته است.

بر همین اساس و براساس اعلام سازمان هواشناسی اوج فعالیت این سامانه برای استان ایلام از امشب پیش بینی شده که در همین راستا ستاد بحران استان ایلام نیز هشدارهایی داده است.

 

"سعید کریمیان"، مدیر کل بحران استان ایلام در این خصوص گفت: بر اساس پیش بینی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی نسبتاً قوی از اواخر وقت امشب وارد استان می‌شود که اوج فعالیت این سامانه یکشنبه و دوشنبه است.

وی افزود: این سامانه علاوه بر بارش باران همراه با صاعقه و وزش باد، بعضاً همراه با رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ و در ارتفاعات همراه با بارش برف است.

وی تصریح کرد: بر اساس جلسه شورای مدیریت بحران مقرر شد که تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ی در اقصی نقاط استان تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی را داشته باشند.

کریمیان افزود: به همه هم استانی‌ها و مسافران نوروزی توصیه اکید داریم ضمن رعایت نکات ایمنی، از اتراق در حاشیه رودخانه پرهیز و از ترددهای غیرضروری در ارتفاعات و جاده‌های فرعی و کوهستانی پرهیز کنند.

وی گفت: همچنین مسافران و گردشگران در مسیرها قرار نگیرند چراکه احتمال طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

مدیر کل بحران ایلام تصریح کرد: اگر چنانچه مقدور است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افرادی که در زیر چادر در دامن طبیعت هستند به منازل بازگردند زیرا احتمال سیلاب وجود دارد.

آمادگی مساجد و مدارس برای اسکان مسافران

"معروف بسطامی"، فرماندار ایلام نیز در این خصوص گفت: پیرو تصمیم اتخاذ شده در جلسه مدیریت بحران استان و با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی، وقوع بارش‌های سیل آساهمراه با وزش باد شدید از امروز یکشنبه شروع و احتمال آبگرفتگی معابر و ریزش ترانشه هاو مسدود شدن راه‌ها وجود دارد.

وی افزود: به تمامی مدیران شهرستان ابلاغ شده، ضمن آماده باش کامل و تجهیز کردن امکانات خودروی برای مقابله با اثرات ناگوار توده مذکور و کمک رسانی به مسافران و شهروندانی که در خارج از شهر زیر چادر اتراق کرده اند از همه توان و امکانات موجود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مدارس و مساجد سطح شهر ایلام نیز آماده اسکان مسافرین در صورت وقوع سیل هستند.

فرماندار ایلام گفت: مسافران و شهروندان از ترددهای غیر ضروری و اتراق در محل‌های مستعد سیلاب خودداری کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد