سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35767
|
08:01 - 1397/12/26
نسخه چاپی

فرماندار چرداول خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی 128 پروژه در چرداول در سال 97

افتتاح و کلنگ زنی 128 پروژه در چرداول در سال 97
در سال 97 پروژه های مختلفی در شهرستان چرداول به اجرا درآمده که برخی از آن ها در سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، در سال 97 پروژه های مختلفی در شهرستان چرداول به اجرا درآمده که این پروژه های در حوزه های مختلف زیربنایی ، زیرساخت وکشاورزی کلنگ زنی یا افتتاح شدند.

مراد یگانه فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:در سال 97 حدود 128 پروژه در شهرستان چرداول کلنگ زنی یا افتتاح شد که  در راستای آبرسانی به روستاها و عشایر شهرستان، ایجاد مجتمع آبرسانی شله کش50 میلیارد ریال؛ مجتمع آبرسانی دراشکفت 10 میلیارد ریال؛ مجتمع آبرسانی گلدره هشت میلیارد ریال؛ شبکه آب شباب 30 میلیارد ریال و فاضلاب شباب با مبلغ 100 میلیارد ریال؛ مجتمع داجیوند 20 میلیارد ریال و چاه آب عشایری تورم سه و 60 میلیارد ریال و چاه آب کل کل و بابامرادی و صیدنظری علیا چهار میلیارد ریال انجام شده یا در حال اجرا است.

وی افزود:استخر دانش آموزی چرداول هم یکی از این موارد است که عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۰ شروع شد و اسفند امسال به اتمام رسید. این استخر ۱۴۲۱ مترمربع زیربنا دارد و عملیات ساخت آن ۴۶ میلیارد ریال هزینه داشته است.

یگانه بیان داشت:همچنین گاز رسانی به شهر توحید و روستاهای اطراف از جمله پروژه هایی بود رویای  لوله کشی  مردم هلیلان را تحقق بخشید.

فرماندار چرداول تصریح کرد: در روستا های محروم هلیلان هم نصب گیرنده دیجیتال و آسفالت روستاها از جمله پروژه هایی بودند که افتتاح شدند.

امسال در سطح شهرستان پروژه های مختلفی کلنگ زنی شد که با افتتاح این پروژه ها مطمئنا تحولی در شهرستان ایجاد خواهد شد البته اگر به موقع افتتاح شوند.

مراد یگانه فرماندار چرداول دراین باره گفت: در زمینه طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی شرکت فولاد گستر آتنا با مبلغ 150 میلیارد تومان و 100 نفر اشتغال‌زایی، شرکت کوشاب غرب با اعتبار 70 میلیارد تومان و 35 نفر اشتغال‌زایی، گلخانه هلیلان  با 15 هکتار زمین و مبلغ 27 میلیارد تومان و 60 نفر اشتغال‌زایی، 600 هکتار باغات زیتون بنیاد مستضعفان با مبلغ 30 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 100 نفر ازجمله طرح‌های اشتغال‌زایی این شهرستان بوده که برخی از آن ها سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی، گفت: جوجه یک‌روزه هلیلان با مبلغ 13 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 25 نفر، مرغ مادر آسمان‌آباد با مبلغ 18 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 30 نفر و 2 مورد سیلوی ذخیره گندم هردو با مبلغ 6 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 20 نفر از جمله طرح های در دست اجرا برای سال آینده هستند.

فرماندار چرداول اضافه کرد:پروژه  ورودی وتقاطع غیر همسطح شهرسرابله از سمت بیمارستان امام علی (ع) با اعتباری بالغ بر 9میلیارد و200 میلیون تومان کلنگ زنی شده است که اجرای این پروژه مهم شامل؛ساخت تقاطع غیر همسطح چهاربانده کردن مسیر۳کیلومتری تا بیمارستان وساخت وتکمیل بلوار فاتحان میمک شهر سرابله می باشد. 

وی بااشاره به تکمیل دریاچه سرابله گفت:مجتمع دریاچه سرابله از جمله طرح هایی است که در سفر استاندار ایلام به شهرستان مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان به آن اختصاص یافته تا برای سال آینده افتتاح گردیده وپذیرای گردشگران باشد.

یگانه خاطرنشان کرد: همچنین سوله وسرویس بهداشتی در مسیر زائران اربعین جسینی با اعتبار 300 میلیون تومان احداث خواهد شد.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب