سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35764
|
15:32 - 1397/12/25
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

جایگاه امام جماعت در مسجد باید تقویت شود

جایگاه امام جماعت در مسجد باید تقویت شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در سطح جامعه اسلامی هستند.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار کرد: مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در سطح جامعه اسلامی هستند.

وی، بابیان اینکه دستگاه‌های فعال در مساجد را می‌توان به دو بخش بیرونی و درون مسجد تقسیم کرد، افزود: یکی از بخش‌های اصلی و فعال به درون مسجد برمی‌گردد دستگاه‌هایی که تشکیلاتی هستند و نقش مهمی در فعالیت‌های مساجد دارند که باید تعامل سازنده‌ای با مردم و هیئت‌امنا داشته باشند.

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه باید در هیئت‌امنای مساجد یک ارزیابی جدی صورت گیرد، ابراز کرد: ترکیب هیئت‌امنای مساجد باید به نحوی باشد که تعامل لازم همه نهادها در مساجد فراهم شود و از سوی دیگر بهتر است که مدیریت واحدی در سطح مساجد انجام شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، یادآور شد: مسجد جزو جاهایی است که متولی اصلی ندارد و نهادهای مختلفی در سطح مساجد به‌صورت بخشی فعالیت می‌کنند که باید از موازی کاری در سطح مساجد جلوگیری و یک مدیریت واحد و شورایی در مساجد ایجاد شود.

وی، با اشاره به اینکه جای جوان و نوجوان در سطح مساجد خالی است، گفت: باید تغییری در این زمینه ایجاد کنیم و کارگاه‌های مهارت‌آموزی جذب جوانان به مساجد برای روحانیون و امام جماعت برگزار شود که زمینه جذب جوانان به مساجد فراهم شود.

امام‌جمعه پیشنهاد کرد که از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام فردی به‌عنوان مسئول رسیدگی به امور مساجد به‌عنوان رابط با شورای فرهنگ عمومی استان تعیین شود.

کریمی تبار، گفت: با توجه به ایام عید و سال جدید و حضور مهمانان نوروزی در استان، نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و پارک‌ها که محل حضور مهمانان نوروزی است باید موردتوجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به اینکه طیف‌های ضدانقلاب تبلیغ گسترده‌ای در زمینه برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان چهارشنبه‌سوری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که فراتر از رسومات محلی است و هدف‌هایی داشته‌اند موردحمایت دشمنان است و باید در این زمینه نیز آگاهی بخشی در سطح جامعه انجام شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب