سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35745
|
08:15 - 1397/12/23
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

خیران نقش مهمی در ارتقا شاخص های سلامت دارند

خیران نقش مهمی در ارتقا شاخص های سلامت دارند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور خیران و کمک های آنان یکی از عوامل مهم ارتقا شاخص های سلامت در هر استان به شمار می رود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نخستین همایش تجلیل از خیران سلامت استان ایلام اظهار داشت: خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در قالب سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلفی همچون احداث فضای فیزیکی مراکز درمانی، تهیه تجهیزات و امکانات درمانی، بهداشتی و تامین فن آوری های نو این حوزه، اقدامات خوبی انجام داده اند. 

وی با بیان اینکه تجلیل از خیران و نیکوکاران حوزه سلامت فرصتی مغتنم و گرانبها از تلاش آنها است، افزود: خدمات خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در ایلام مطلوب است و امیدواریم این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد تا خدمات درمانی و بهداشتی مناسب تری به مردم ارائه شود. 
امام جمعه ایلام تاکید کرد: اتفاقی که امروز در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایلام رخ داده، جهشی رو به جلو برای کمک به سلامت مردم است و همه اقدامات و تلاش های خیران در حوزه های مختلف باید بازگو و برجسته شود. 
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سفر موسسه خیریه محکم به ایلام منشا گسترش فرهنگ انفاق در ایلام است، گفت: خیران و متخصصان حرکتی را آغاز کردند که امید به زندگی را در خانواده های بسیاری که سال ها در انتظار درمان فرزندانشان بودند، ایجاد کردند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: کسانی که نگاهشان انسانی بوده و در این حیطه فعالیت می کنند با خداوند معامله ای انجام می دهند و برای خودسازی و مبارزه با هوای نفس تلاش می کنند که قابل تقدیر است. 
سرپرست تیم فوق تخصصی موسسه محکم نیز گفت: جراحان بیماری های اطفال در کشور تنها 80 نفر هستند که از این تعداد نیز 30 نفر بازنشسته شده مابقی در استان های بزرگ فعالیت می کنند به عبارتی 2 سوم کشور فاقد جراح اطفال است. 
صلاح الدین دلشاد افزود: این موضوع سبب می شود اعمال جراحی و بیماری های مادرزادی که باید در دوران نوزادی صورت گیرند بدلیل فقر مالی در شهرهای کمتر توسعه یافته در 23 سالگی انجام شوند. 
وی یادآور شد: این موسسه در نظر دارد روند خدمات خود را در سراسر کشور ادامه دهد و باری را از دوش خانواده هایی که دارای فرزندانی با ناهنجاری های مادرزادی هستند بردارد. 
همایش تجلیل از خیران سلامت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و تیم فوق تخصصی محکم برگزار شد و تفاهم نامه ای بین این موسسه و دانشگاه علوم پزشکی ایلام منعقد و از خیران این حوزه تجلیلی بعمل امد. 

ایرنا

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب