سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35712
|
08:34 - 1397/12/19
نسخه چاپی

گام دوم انقلاب با بچه‌های مسجد؛

مراسم سالروز کانون های مساجد در مناطق روستایی ایلام برگزار می شود

مراسم سالروز کانون های مساجد در مناطق روستایی ایلام برگزار می شود
مراسم گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تأسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مناطق روستایی ایلام برگزار می شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "علی چزاغی پور"، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: این مراسم روز سه‌شنبه هفته جاری در سالن اجتماعات محل بخشداری زرین‌آباد برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این مراسم با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم به همت کانون مصباح روستای خربزان زرین‌آباد برگزار می‌شود که در این مراسم از 15 نفر از فعالان و اعضای کانون‌های مساجد و هیئت‌امنای مساجد تجلیل خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان تدارک دیده‌شده است، ابراز کرد: هم‌زمان با 18 اسفند 26 عنوان برنامه در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: افتتاح ساختمان کانون‌های جدیدالتأسیس در مناطق روستایی و شهری، برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برگزاری مراسم 18 اسفند دریکی از کانون‌های روستایی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه گزارش یک‌ساله از فعالیت‌ها از برنامه‌های این ایام است.

چراغی پور، تشکیل ستاد گرامیداشت 18 اسفند در دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، سخنرانی مسئول دبیرخانه قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از چهره‌ها و فعالان شاخص کانون‌های مساجد و برگزاری مراسمات مناسبت‌های ایام ولادت امام محمدباقر (ع)، روز احسان و نیکوکاری و روز درختکاری را از دیگر برنامه‌های سالروز 18 اسفند عنوان کرد.

وی، با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با گردهمایی جوانان مو من و متعهد بر عهده داشتند، ابراز کرد: امروز نیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بهره‌گیری از مسجد طراز اسلامی، نقش مهمی در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با شبکه گسترده در سراسر کشور و در مناطق روستایی و شهری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و کارکردهای مساجد، می‌توانند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مؤثر باشند.

چراغی پور، در پایان بابیان اینکه در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بلند تأسیس کانون‌های مساجد مبارزه و مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و باورهای جامعه به‌ویژه نسل جوان بوده است که تاکنون نیز با 26 سال از فعالیت، این مراکز فرهنگی، نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده است.

گفتنی است، در حال حاضر از مجموع 295 کانون فرهنگی و هنری مسجد 109 کانون در مناطق شهری و 186 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی این استان فعالیت دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب