سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35701
|
21:08 - 1397/12/16
نسخه چاپی

شهردار ایلام:

350 میلیارد ریال برای 28 پروژه شهری ایلام هزینه شد

350 میلیارد ریال برای 28 پروژه شهری ایلام هزینه شد
شهردار ایلام گفت: 28 طرح عمران شهری توسط شهرداری و شورای شهر ایلام با 350 میلیارد ریال در حال اجرا بوده و یا به اتمام رسیده است.

به گزارشايلام بيدار، "طالب صادقیان"، شهردار ایلام در جریان تور خبری بازدید خبرنگاران از پروژه های شهرداری ایلام اظهار داشت: با اتمام این طرح ها چهره ایلام تغییر می کند و مهمترین هدف شهرداری در اجرای بیشتر این طرح ها انسان محور بودن پروژه ها به جای ماشین محور بودن آنها است.

وی در خصوص پیاده راه طالقانی افزود: این پروژه با 350 متر زیربنا و 22 میلیارد ریال اعتبار در مدت 10 ماه به اتمام رسید.
صادقیان یادآور شد: تا قبل از پایان سال جاری مبلمان های شهری شامل سکوهای نشستن، کافی شاپ های سیار، نورپردازی و ... نصب می شود و خیابان های مشرف به پیاده راه نیز به این طرح با هدف ترویج پیاده روی یا دوچرخه سواری به جای استفاده از ماشین متصل می شود.
وی در مورد سازه غیر هم سطح رسالت هم گفت: زیرگذر رسالت به طول 480 متر با اعتبار 100 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 73 درصد در حال ساخت است که طبق برآوردهای زمان بندی شده تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
شهردار ایلام با بیان اینکه در طول ساخت این طرح موانعی وجود داشت، توضیح داد: تورم اقتصادی و افزایش قیمت تجهیزات، شرایط جوی و تاسیسات دستگاه های زیرساخت در طول مسیر طرح از جمله موانعی بود که روند احداث پروژه تعلل ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه هشت سیل بند با 50 میلیارد ریال در نقاط مختلف ایلام در حال اجراست، اظهار داشت: سیل بند مدرس از جنس بتنی مسلح با 25 میلیارد ریال و 200 متر در فاز اول در حال انجام است.
وی گفت: با تکمیل این سیل بند در اردیبهشت سال آینده این مکان به پارک خطی و فضای سبز تبدیل می شود و این پارک خطی از شمال به منطقه هانیوان و از جنوب به باغ موزه دفاع مقدس و پارک و میدان معلم متصل می شود.
صادقیان در مورد پارک خطی بام ایلام هم افزود: این پارک به طول هشت هزار متر در سه فاز اجرا می شود که فاز نخست آن تکمیل شد و مرحله دوم آن با 80 درصد در حال احداث است.
به گفته وی این طرح دارای سکوی نشستن، فضای سبز، آلاچیق، آبنمای خشک، مسیر پیاده روی، مجموعه بازی های کامپیوتری دفنی، رستوران، هتل، کافی شاپ، ... است.
وی در مورد اراضی روبروی پارک خطی بلوار پژوهش هم توضیح داد: 150 متر از این اراضی دارای کاربری حریم فضای سبز بوده و این اراضی دارای معارض خصوصی است و معارضان برای زیباسازی بصری شهر ایلام حداقل 20 متر از این فضای خالی برای تبدیل به پیاده راه و فضای سبز با شهرداری همکاری کنند.
وی در مورد تصفیه پساب شهری ایلام هم یادآور شد: پروژه انتقال پساب با 40 میلیارد ریال و 70 درصد پیشرفت در شش ناحیه شهر ایلام برای تامین آبیاری فضای سبز با مجموع اعتبار انتقال و توزیع 35 میلیارد ریال در حال اجراست.
شهردار ایلام از کاشت 16 هزار نهال و 10 هزار جعبه گل در نقاط مختلف ایلام در هفته منابع طبیعی خبر داد و در مورد توسعه فضای سبز نیز گفت: از یک سال گذشته تاکنون 200 هزار متر مربع در 37 پارک محله ای به مقدار سرانه یک متر افزایش یافته و در صدد افزایش میزان فضای سبز ایلام در چهار سال آینده به استاندارد های کشور نزدیک شود.
به گزارش ایرنا، بعد از بازدید طرح های شهرداری، شهردار ایلام در کنفرانس خبری به ارائه کلی از فعالیت سازمان های زیربخش شهرداری پرداخت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد