سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35694
|
14:41 - 1397/12/17
نسخه چاپی

امام جمعه مهران:

اقدامات جدی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام نگرفته است

اقدامات جدی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام نگرفته است
امام جمعه شهرستان مهران گفت: یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری که متاسفانه بر زمین ماند و در مورد آن اقدامات جدی صورت نگرفت مساله اقتصاد مقاومتی است که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره فرمودند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه شهرستان مهران ضمن دعوت عموم مردم و مسئولین به رعایت تقوای الهی و اشاره به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت:اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری به گونه ای تنظیم شده است که نتیجه آن کاملا ملموس است و نیاز به ارقام و اعداد ندارد نتیجه موفقیت آمیز بودن اقدامات مسئولین در اقتصاد مقاومتی، تاثیر بر معیشت مردم است یعنی باید به جامعه نگاه کنیم ببینیم حسب فرمایش مقام معظم رهبری آیا تفاوت محسوسی در اوضاع اقتصادی و زندگی مردم ایجاد شده است یا خیر؟

وی اظهار کرد: به عبارت دیگر علامت اقدامات مثبت یا منفی مسئولین در مورد اقتصاد مقاومتی، آمار و اعداد نیست بلکه معیشت مردم است آیا کارخانه های تولیدی کشور پیشرفت نسبی داشته اند یا تعطیل شده اند؟ آیا کشاورزی و دام داری مردم رونق دارد یا خیر؟ آیا در زمینه بهداشت و درمان توسعه داشته ایم؟ آیا راههای مواصلاتی مردم بهبود یافته است؟ آیا جوان بیکار امروز ما می تواند دارای یک شغل آزاد و یا دولتی پایدار باشد؟ آیا حقوق کارگران ما به موقع و سر ماه داده می شود؟ آیا فاصله طبقاتی در مزد گرفتن ها کمتر شده است؟ آیا قدرت خرید مردم افزایش یافته است؟ آیا کیفیت کالای ما ارتقاء یافته است؟

خطیب جمعه مهران تصریح کرد: اما متاسفانه وقتی خوب به این سوالات نگاه می شود می بینیم جواب منفی است یعنی ما در زمینه اقتصاد مقاومتی کم کاری کردیم

امام جمعه مهران خاطرنشان کرد:اما مشکل اساسی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی است که متاسفانه در مساله برجام کاملا مشهود بود چرا که برجام نه تنها تحریم ها را رفع یا تعلیق نکرد بلکه کشور را در شرایط بحران اقتصادی قرار داد و کسی نیست که منکر این مطلب باشد البته ما در اصل مذاکرات نیز قدرتمند ظاهر نشدیم تیم مذاکره کننده ما باید مثل کره شمالی مذاکره می کرد در دور دوم مذاکرات کره شمالی با آمریکا که در ویتنام بود این مذاکرات با شکست مواجه شد علت این شکست مذاکرات این بود که آمریکائیها می خواستند همان شیوه ای که با ما رفتار کردند با کره شمالی هم اعمال کنند یعنی امتیازهای زیادی را نقدا بگیرند ولی امتیازی ندهند که کره شمالی زیر بار این نوع مذاکره نرفت در واقع مى‌توان گفت اصرار رهبر كره شمالى بر رفع همه تحریم‌ها در مقابل بستن یكى از پایگاه‌هاى هسته‌اى این كشور به این دلیل بوده كه كره اى‌ها متوجه شده‌اند آمریكا و شخص ترامپ غیر قابل اطمینان مى‌باشند و نباید نقد بدهند و نسیه بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی خاطر نشان کرد: عجیب است که با این تجربه تلخی که کشور ما از برجام داشت و باعث ضرر و زیان های زیادی شد هنوز عده ای درس نگرفته اند و به دنبال برجام 2 و برجام 3 و سایر برجام ها هستند

وی افزود:متاسفانه مشکل اساسی بعضی مسئولین کشور اینست که هیچ وقت حاضر نیستند به اشتباه خود اعتراف کنند و از مردم عذرخواهی کنند قبل از مذاکرات به کرات گفته می شد که هدف از مذاکرات رفع کامل تحریم هاست بعد گفتند که چون آمریکائیها از برجام خارج شدند تحریم ها رفع نشد.

خطیب جمعه مهران گفت:  این روزها هم مسئولان می گویند کل مشکلات اقتصادی کشور تقصیر موسسات مالی بوده است یعنی به هیچ عنوان حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند و هرگز حاضر نیستند از مردم عذرخواهی کنند الان هم به صراحت می گویند مذاکرات هیچ ربطی به رفع تحریم ها نداشت و فقط برای ممانعت از جنگ بود که البته این حسب فرمایش مقام معظم رهبری یک دروغ آشکار است .

امام جمعه مهران اضافه کرد: آنچه که سایه جنگ را از کشور ما برطرف کرده هرگز برجام نبود بلکه توان موشکی بازدارنده ما و خون های پاک جوانانی است که در دفاع مقدس و در مبارزه با تکفیری ها در سوریه و عراق ریخته شد خون شهدا و توان دفاعی ما مانع از جنگ شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپس با تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت:در حکم انتصاب ایشان رهبر معظم انقلاب چند نکته را خواستار شدند در نکته دوم فرمودند : در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید. و در نکته پنجم نیز فرمودند : در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.

وی افزود:لذا از دستگاه قضا انتظار می رود که این دو نکته مهم که مطالبه رهبری و مردم است اهمالی صورت نگیرد باید همه دزدان این مملکت هر کی هستند و به هر جا منتسب هستند محاکمه شوند تا مردم به عدالت محور بودن نظام امیدوار شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد