سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35665
|
08:08 - 1397/12/14
نسخه چاپی

وقتی جهش های ناگهانی قیمت ها مسئولان را هم غافلگیر می کند؛

نوسانات قیمت گوشت در آبدانان/ سود گرانی در جیب دلالان

نوسانات قیمت گوشت در آبدانان/ سود گرانی در جیب دلالان
در شهرستانی که بیشترین دام استان را به خود اختصاص داده و هر مسئولی کشوری تنها راه سرمایه گذاری و شغل مردم این منطقه را دامپروی می دانند با کمبود گوشت مواجه است.

به گزارشايلام بيدار، شهرستان آبدانان بیشترین تعداد دام و تولید فرآورده های دامی استان ایلام را به خود اختصاص داده است  عشایر این شهرستان با نگهداری و پرورش 450 هزار راس دام نقش مهمی در تولید و تامین فرآورده های دامی و لبنی منطقه دارند و سالانه ۱۰۰ هزار راس دام از آبدانان صادر می شود 

حال در شهرستانی که بیشترین دام استان را به خود اختصاص داده و هر مسئولی کشوری تنها راه سرمایه گذاری و شغل مردم این منطقه را دامپروی می دانند با کمبود گوشت مواجه است به گونه ای که در طول هفته  گذشته قصابی های شهرستان بسته و یا اینکه هیچگونه گوشت قرمزی نداشتند .
 
یکی از قصابان شهر آبدانان در گفتگو با خبرنگارما گفت: ما قصابهای شهرستان آبدانان به دلیل خروج بی رویه دام و عدم کنترل جدی مسولین امر و صدور مجوز کشتاربرای شهرستانهایی که گوشت آنها نسبت به آبدانان گرانتر این 5 روز است هیچگونه کشتاری نداشته ایم
وی افزود:به خاطر عدم توان رقابت با دلالان این شهرستان و شهرستانهای همجوارکه دام را گرانتر و بخاطر سود بیشتر آنها رو از شهرستان خارج می کنند کار ما راکد شده است.
یکی دیگر از قصابان به خبرنگار ما گفت:ما به صنف مراجعه کردیم آنها می گویند قیمت را افزایش دهید اما ما بخاطر وضعیت ضعیف مردم حاضر به خرید گوسفند با قیمت بالاتر و افزایش قیمت گوشت نیستیم.

وی با بیان اینکه ما قیمت هر کیلو گوشت را از ۷۳هزارتومن در یکماه به ۶۵ هزار تومان تقلیل دادیم ،تصریح کرد: علت تعطیلی مغازهای ما عدم کنترل ونظارت مسولین ذیربط در خروج دام از شهرستان است .
 
یکی از همشهریان آبدانانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دراین آشفته بازار تنها کسی که سرش بی کلاه مانده است مصرف کننده است.
وی خاطر نشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم که در وهله ی اول جلوی دلالان وصدور قاچاق گوسفند راگرفته وسپس تحت هیچ شرایطی با افزایش قیمت گوشت جواب مثبت ندهند تا بیشتر از این باری بردردهای مردم اضافه نشود.

در برسی های انجام شده در حال حاضر تمامی قصابی های شهرستان گوشت موجود است اما با توجه به فصل فروش بره در شهرستان عده ای می خواهند با سیاه نمایی قیمت این ماده غذایی مهم را افزایش دهند.
از آنجائیکه گوشت یک کالای اساسی و مورد نیاز همه خانواده‌ها است و جهش ناگهانی قیمت آن موجب کاهش قدرت خرید مردم و حذف شدن این ماده غذایی مقوی از سبد غذایی مردم می‌شود بنابراین مسئولان باید نسبت به شرایط اقتصادی آگاه باشند و جهش ناگهانی قیمت گوشت آن‌ها را غافلگیر نکند.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب